Συνέντευξη Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού στον Richard Quest του CNN, για την εκπομπή “Quest means Business”
Υπάρχουν ακόμα απεργίες και ένα αίσθημα δυσφορίας για τις μεταρρυθμίσεις. Περιμένει την Ελλάδα μια άνοιξη κι ένα καλοκαίρι δυσφορίας; Όχι δεν το πιστεύω. Βεβαίως και υπάρχουν αντιδράσεις στα μέτρα τα οποία έχουμε λάβει. Αυτά όμως είναι μέτρα που θα έπρεπε να είχαν ληφθεί εδώ και χρόνια κι εμείς τα πήραμε μονομιάς. Επομένως υπάρχουν πολλές ομάδες […]
Υπάρχουν ακόμα απεργίες και ένα αίσθημα δυσφορίας για τις μεταρρυθμίσεις. Περιμένει την Ελλάδα μια άνοιξη κι ένα καλοκαίρι δυσφορίας;
Όχι δεν το πιστεύω. Βεβαίως και υπάρχουν αντιδράσεις στα μέτρα τα οποία έχουμε λάβει. Αυτά όμως είναι μέτρα που θα έπρεπε να είχαν ληφθεί εδώ και χρόνια κι εμείς τα πήραμε μονομιάς. Επομένως υπάρχουν πολλές ομάδες των οποίων τα συμφέροντα επηρεάζονται από τα μέτρα και είναι επόμενο να υπάρχουν διαδηλώσεις. Η πραγματικότητα όμως είναι πως πρόκειται για ζωτικής σημασίας αλλαγές οι οποίες φέρνουν την Ελλάδα σε μια νέα εποχή.
Αλλά αυτές οι αλλαγές που συμβαίνουν με την αντιπολίτευση εναντίον, πολύ έντονα…
Όχι τόσο όσο κάποιος θα περίμενε. Σε σύγκριση με το μέγεθος των αλλαγών, η ένταση των διαμαρτυριών είναι σχετικά χαμηλή. Αυτό που βλέπουμε είναι πως οι πολίτες στηρίζουν τις αλλαγές. Κατανοούν ότι είναι ζωτικές.
Πόσο χειρότερα θα γίνουν τα πράγματα για τους απλούς ανθρώπους που έχουν δει τις συντάξεις να μειώνονται, τις δαπάνες πρόνοιας να πέφτουν, τους φόρους να αυξάνουν. Υπάρχει άλλη πιο κατάλληλη εκδοχή;
Όχι, πιστεύω πως τα χειρότερα πέρασαν. Τα χειρότερα πέρασαν για τη μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Ειδικά συμφέροντα μπορεί να ενοχληθούν και αυτό διότι κάνουμε αναγκαίες αλλαγές. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Εφαρμόζουμε την ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Αυτό χτύπησε καίρια τη μαύρη αγορά των φαρμάκων στην Ελλάδα και αυτές είναι αλλαγές απαραίτητες.
Να μιλήσουμε για τον τουρισμό, μιας και η τουριστική βιομηχανία είναι για την Ελλάδα μεγάλη πηγή εσόδων και ΑΕΠ. Σκοπός σας είναι να αναθεωρήσετε το brandname?
Δεν μου αρέσει ο όρος αλλά ναι, προσπαθούμε να προωθήσουμε μια πιο πλούσια πλευρά της έννοιας «Ελλάδα». Μέχρι τώρα οι περισσότεροι άνθρωποι είχαν στο μυαλό την εικόνα μιας Ελλάδας που έχει να κάνει με ήλιο και θάλασσα. Δεν θέλουμε να εγκαταλείψουμε αυτή την εικόνα, θέλουμε όμως να αναδείξουμε ότι η Ελλάδα είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Όσα δεν χωράει ο νους σας. Και επιλέγουμε περιοχές σε όλη τη χώρα τις οποίες μπορούμε να προωθήσουμε ως εναλλακτικούς τόπους και λόγους να επισκεφτεί κανείς την Ελλάδα.
Στο κάτω κάτω είναι ήλιος, θάλασσα, πολιτισμός…
Και πολλά περισσότερα
Όπως;
Όπως, αν κατεβείτε στην Πελοπόννησο για παράδειγμα, και περιηγηθείτε, θα βρείτε εκπληκτικά μέρη. Η γαστρονομία…
Αλλά είναι αυτή η σωστή στιγμή; Η χώρα είναι σε ύφεση – ή βγαίνει από μια- και έχει ακόμα πολλά προβλήματα. Μήπως θα έπρεπε να περιμένετε να καλυτερέψουν τα πράγματα και μετά να βάλετε μπροστά…
Όχι, όχι, Αυτή ακριβώς είναι η στιγμή για να αλλάξουν όλα. Είναι ίσως η μεγαλύτερη ευκαιρία που μας δόθηκε για να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Παρεμπιπτόντως τα περισσότερα από τα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού δημιουργήθηκαν ακριβώς επειδή δεν είδαμε τη χώρα μας από διαφορετική σκοπιά.
Ναι, αλλά είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή για κάτι τέτοιο; Οι τουρίστες φέτος μπορεί να αντιμετωπίσουν απεργίες στα ξενοδοχεία, παρακώληση της τουριστικής βιομηχανίας είτε πρόκειται για τις πτήσεις…
Απολύτως όχι. Τώρα τα χειρότερα βρίσκονται πίσω μας. Θα σας δώσω άλλο ένα παράδειγμα. Αυτό που βλέπει κανείς τώρα στην Ελλάδα είναι μια νέα γενιά ανθρώπων και δραστηριότητας στις επιχειρήσεις και στον πολιτισμό. Προχτές, μετά από 33 χρόνια, είχαμε την ελληνική υποψηφιότητα στα Oscars. Είχαμε επίσης ένα μεγάλο αριθμό από φεστιβάλ που είχαν μεγάλη επιτυχία και έχουμε μια πολύ αξιόλογη συμμετοχή και παρουσία στην Ευρώπη.