Ο Μεγάλος Περίπατος δεν είναι τίποτε άλλο από την ολοκλήρωση της ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων που εκκρεμούσε εδώ και χρόνια
Συνέντευξη Παύλου Γερουλάνου στο Action 24 στην εκπομπή Briefing με τους δημοσιογράφους Γιώργο Πιέρρο, Γιάννη Πολίτη και Δημήτρη Τάκη
“Ο Μεγάλος Περίπατος ήταν ένα σχέδιο που ο κ. Μπακογιάννης το είχε παρουσιάσει και κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας και εκεί εμείς ως παράταξη είχαμε πει “φτάνει πια να ασχολούμαστε με το κέντρο της Αθήνας”, αυτό που είναι σημαντικό είναι να δώσουμε έμφαση στη δυτική ιστορική Αθήνα, η οποία είναι παραμελημένη εδώ και χρόνια ενώ είναι τεράστιας ιστορικής σημασίας. Μιλάω για την Ιερά Οδό, την Πειραιώς, το Δημόσιο Σήμα, την Ακαδημία Πλάτωνος. Εμείς πιστεύαμε πάντα ότι εκεί πρέπει να δώσουμε έμφαση. Ο κ. Μπακογιάννης όμως κέρδισε τις εκλογές και υλοποιεί αυτό που ο ίδιος λέει “Μεγάλο Περίπατο”, που ουσιαστικά είναι το τέλος της ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων. Υπάρχουν στοιχεία που δεν προχώρησαν στην ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων για μια σειρά από λόγους, μεταξύ άλλων και η εξυπηρέτηση συντεχνιών και τα οποία εκκρεμούσαν. Αυτό που έχουμε πει είναι ότι τώρα που η κίνηση είναι χαμηλότερη από ό,τι συμβαίνει συνήθως , εν αναμονή και του καλοκαιριού που επίσης η κίνηση αναμένεται να είναι χαμηλή, είναι καλή ώρα να δοκιμάσουμε μερικά από όσα έχουν μείνει πολύ καιρό στα σκαριά κι είναι μελετημένα, για παράδειγμα η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της Πανεπιστημίου, που υπολογίζεται ότι θα καθυστερήσει την κίνηση κατά δύο μόνο λεπτά, δηλαδή αντί για 4 λεπτά που παίρνει σήμερα να πας από το Σύνταγμα στην Ομόνοια θα παίρνει τώρα 6. Κι αυτό θα δούμε αν ισχύει γιατί τώρα θα γίνουν μεν κάποιες παρεμβάσεις για να δούμε πώς λειτουργούν όλα αυτά τα σχέδια αλλά αυτές οι παρεμβάσεις δεν είναι μόνιμες. Μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να διορθωθούν. Όμως να εξηγήσω κάτι. Μπορεί να διαφωνούμε στο πού είναι η ώρα να γίνουν αναπλάσεις, αυτό που όλοι όμως συμφωνήσαμε προεκλογικά είναι ότι είναι ώρα το αυτοκίνητο να μπει σε δεύτερη μοίρα και να δοθεί προτεραιότητα στον πεζό. Στην ιεράρχησή μας είναι οι πεζοί, μετά τα ΜΜΜ, τα δίκυκλα και μετά το αυτοκίνητο κι αυτό υπηρετείται από το σχέδιο που ψηφίσαμε.
Την κριτική την ακούω, υπάρχουν όμως αρκετά ασφαλείς μέθοδοι να κινείται κανείς πλέον με τα ΜΜΜ και υπάρχει και στην κυβέρνηση μεγάλη διαμάχη γι’ αυτό το ζήτημα. Δεν λέω ότι είναι παράλογη η κριτική αλλά δεν είναι και λογικό να λέμε ότι ο καθένας κατεβαίνει με το αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης όταν σε όλες τις πόλεις προχωρούν προς μια άλλη κατεύθυνση. Η κριτική είναι εύλογη διότι υπάρχουν διφορούμενα μηνύματα από την πλευρά της κυβέρνησης. Αυτό που είναι σημαντικό να καταλάβουμε είναι ότι οποιαδήποτε άλλη εποχή, αν δοκιμάζαμε αυτά τα πράγματα η Αθήνα θα μπλόκαρε και θα ήταν αδύνατον να εφαρμοστούν τέτοιες αλλαγές. Είναι σημαντικό να γίνουν τώρα, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα ΜΜΜ, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες δεν είναι προς δαιμονοποίηση, αρκεί να φοράς τη μάσκα και τα γάντια σου, ειδικά οι ευπαθείς ομάδες, αλλά από εκεί και πέρα, αν λέμε ότι ο καθένας πρέπει να παίρνει το αυτοκίνητό του αντιλαμβανόμαστε το χάος που θα δημιουργηθεί ακόμα και χωρίς να κάνουμε αυτές τις παρεμβάσεις.
Εγώ δεν επικαλούμαι τον κορωνοϊό ούτε θεωρώ σωστό κανείς να επικαλείται τον κορωνοϊό. Το μόνο που βοηθά σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι η κίνηση είναι χαμηλότερη. Η ΚΥΑ η ίδια είναι εξαιρετικά κακογραμμένη κι αυτό το αναδείξαμε διότι αφήνει κενά σε σχέση με την απόφαση που πήραμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, δηλαδή, σύμφωνα με την ΚΥΑ μοιάζει να πεζοδρομείται η Σοφοκλέους και η Ευριπίδου ενώ δεν μας έφερε τέτοιο σχέδιο το Πολυτεχνείο και – υπογραμμίζω πάλι – εμείς κάναμε επισημάνσεις για τη μελέτη διότι δεν υπάρχει ακόμα ολοκληρωμένη μελέτη για τα άτομα με αναπηρία, πού μπορούν να πάνε, πού όχι, αν μπορούν να μπαίνουν τα αυτοκίνητά τους στο κέντρο, είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι δεν υπάρχει ακόμα σύνδεση ΜΜΜ με πεζούς και ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα ανοιχτά πάρκινγκ και τα πάρκινγκ για μηχανάκια που σήμερα καταλαμβάνουν τα πεζοδρόμια. Η διαφορά είναι ότι όλα αυτά είναι πράγματα που μπορούν να διορθωθούν από τη στιγμή που θα δούμε πώς λειτουργεί αυτό το σχέδιο. Είναι ένα πολύ παλιό σχέδιο, το βρίσκω αστείο να το λέμε ο Μεγάλος Περίπατος, είναι η ολοκλήρωση μιας σειράς παρεμβάσεων στην Αθήνα που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια και σήμερα δεν θα έπρεπε να ασχολούμαστε με αυτό αλλά με τη Δυτική Ιστορική Αθήνα που είναι πραγματικά παραμελημένη αλλά έχει τεράστια πολιτισμική, κοινωνική και οικονομική αξία. Από εκεί και πέρα, εδώ είμαστε για να διορθώσουμε ό,τι δεν λειτουργήσει στο πείραμα αυτό.
https://www.youtube.com/watch?v=q_Bri9g2gAo&feature=youtu.be