“Μια πολιτική απόφαση κρίνεται και από το γιατί έγινε και από το πως εφαρμόζεται. Το γιατί έγινε πιστεύω πάντα ότι όσο μπορούμε να βοηθήσουμε η Αθήνα να είναι φιλική στον πεζό, στα δίκυκλα, στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι θετικό. Το πώς έγινε όμως αυτό αφήνει πάρα πολλά ερωτηματικά και αυτά έχουν να κάνουν με το πόσο στο βάθος του προβλήματος μπαίνει κανείς ή πόσο μένει στην εικόνα και στη φωτογραφία. Λοιπόν εδώ θέλει λίγο παραπάνω χρόνο αλλά ας το κάνουμε με τον τρόπο, με τον οποίο να καλύπτει όλα τα κενά έτσι ώστε να μπορούμε να εξηγήσουμε τον κόσμο και γιατί έγινε την ώρα που έγινε. Να δούμε αν κάνει την Αθηνα καλύτερη ή χειρότερη. Αν την κάνει καλύτερη πιστεύω πως πρέπει να το κρατήσουμε.”

Παρόλα αυτά πρέπει να πω το εξής: προεκλογικά εγώ είχα τοποθετηθεί πολύ διαφορετικά σε αυτό το θέμα και θα σας πω γιατί. Γιατί πίστευα πάντα ότι η έμφαση πρέπει να δοθεί στη δυτική Αθήνα και όχι στο κέντρο. Η Δυτική Αθηνα είναι παραμελημένη, έχει τεράστια προβλήματα αλλά και τεράστιες  και δυνατότητες γιατί είναι ένας πολύ σημαντικός ιστορικός κόμβους. Όταν έγιναν οι εκλογές ο κος Μπακογιάννης είχε πει πολύ ξεκάθαρα ότι αυτός ήθελε να παρέμβει στο κέντρο της Αθηνας, πράγμα το οποίο ψήφισαν οι Αθηναίοι. Όταν φέρνει ένα θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και το οποίο αυξάνει τις δυνατότητες των πεζών, των δικυκλων, προφανώς ως παράταξη θα στηρίξουμε σε ό,τι αφορα το concept. Από εκεί και πέρα η εφαρμογή του είχε πολλά προβλήματα τα οποία μπορούμε να συζητήσουμε.”

“Χρειάζεται υπομονή και ψυχραιμία και θα εξηγήσω το γιατί. Για μια φορά γίνεται ένα έργο στην Αθηνα, το οποίο θα δοκιμαστεί. Η περίοδος από τώρα έως το τέλος του χρόνου είναι μια περίοδος όπου οι παρεμβάσεις που θα γίνουν δεν θα είναι τελικές. Στο διάστημα αυτό θα δοκιμαστεί το σύστημα, θα δοκιμαστεί η ροή της κίνησης και εκεί θα δούμε αν αυτό που έχει γίνει πρέπει να μείνει όπως έχει ή να υπάρξουν αλλαγές. Αυτό το οποίο βλέπουμε ξανά και ξανά είναι ότι οι μεγάλες παρεμβάσεις που έχουν γίνει για να διασωθεί η Αθήνα από την υπερ-αστικοποίηση είναι πράγματα τα οποία σίγουρα δημιουργούν προβλήματα στην αρχή, όπως και ο ίδιος ο δακτύλιος. Θυμάστε τι προβλήματα δημιουργήθηκαν όταν πρωτοεφαρμόστηκε. Όπως και οι πεζόδρομοι, η πρώτη πεζόδρομος στην Αθήνα και η Ερμού και Διονυσίου Αρεοπαγίτου και η Βουκουρεστιου και λοιπά. Άρα, σήμερα αναπνέουμε πιο καθαρό αέρα επειδή υπήρξαν αυτές οι αλλαγές.”

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ep8B2k3gEKI