– Η συνήθης τακτική της ΝΔ είναι να εκβιάζει την αυτοδυναμία. Από την εποχή του «Καραμανλής ή τανκς», έχουμε βρεθεί στο «Μητσοτάκης ή χάος». Αυτά δεν δύνανται να συμβαίνουν σε μία ώριμη Δημοκρατία για την οποία πολύς κόσμος έχει δώσει μεγάλους αγώνες. Η ανεξέλεγκτη εξουσία, οδηγεί σε μεγάλα λάθη από άποψη Κυβερνήσεων. Δύο λάθη τα οποία χρεώνεται ο κ. Μητσοτάκης, είναι οι υποκλοπές και τα Τέμπη. Ο κ. Μητσοτάκης, άλλαξε τον νόμο για να έχει “δικό” του άνθρωπο επικεφαλής στην ΕΥΠ χωρίς καν να πληροί τα βασικά κριτήρια, το ίδιο έγινε και με τον σταθμάρχη στη Λάρισα. Είναι ώρα να καταλάβουμε ότι η εποχή της ανέλεγκτης εξουσίας στην Ελλάδα έχει ξεπεραστεί και ότι πρέπει να βάλουμε συστήματα τα οποία θα ελέγχουν την εξουσία στην Ελλάδα. Παράλληλα, πρέπει να δοκιμάσουμε αυτό το μεγάλο πείραμα της απλής αναλογικής που είναι η ύψιστη μορφή Δημοκρατίας εκπροσώπων. Πολλοί πολιτικοί υποστηρίζουν πως η Ελλάδα δεν είναι ώριμη για απλή αναλογική, όμως το αν είναι κάποιος ώριμος για απλή αναλογική έχει να κάνει με το πολιτικό σύστημα.

-Αν η δική μας ατζέντα είναι η σωστή για τη χώρα, τότε ο κόσμος ή θα τη στηρίξει και θα έχουμε ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ή όχι. Το ΠΑΣΟΚ δεν υποστηρίζει το «όλα ή τίποτα», αλλά φυσικά δεν πας σε μία διαπραγμάτευση χωρίς να διεκδικήσεις τίποτα. Διότι αυτό σημαίνει ότι κάνεις τη συνεργασία για τις καρέκλες και τους τύπους και όχι για το καλό της χώρας.
Ο κ. Μητσοτάκης είναι ένας Πρωθυπουργός, στο γραφείο του οποίου λειτουργούσε ένα παρακράτος, εν γνώσει ή εν αγνοία του, και υπέκλεπτε τηλέφωνα μέχρι χθες, είτε ο ίδιος είτε το γραφείο του. Με τη συμπεριφορά του έβαλε μία βόμβα στα θεμέλια του δημοκρατικού συστήματος της χώρας, γιατί για παράδειγμα, μία ενδεχόμενη συνεργασία του κ. Βελόπουλου με τον κ. Μητσοτάκη, δε θα γνωρίζουμε αν είναι προϊόν πολιτικής σύγκλισης ή εκβιασμού. Η αμφισβήτηση αυτή δημιουργεί συνθήκες τέτοιες που ο κ. Μητσοτάκης, όσο είναι αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας, την απομονώνει από οποιαδήποτε συνεργασία.
Η αποσυγκέντρωση της εξουσίας αποτελεί ισχυρό στοιχείο προοδευτικού κόμματος και κομβικό σημείο μιας Κυβέρνησης, για να πάει η Ελλάδα μπροστά. Ο κ. Τσίπρας έχει αποδείξει ότι δεν είναι έτοιμος να υποστηρίξει αυτήν την ατζέντα. Ενώ ο ίδιος έφερε στη Βουλή την απλή αναλογική, υποστηρίζει ότι θα συνεργαστεί μόνο, αν είναι πρώτο κόμμα. Αυτό αντιβαίνει και στην έννοια του ελέγχου της εξουσίας αλλά και στην έννοια της απλής αναλογικής. Πρόκειται λοιπόν για δύο Πρωθυπουργούς οι οποίοι θέλουν όλη την εξουσία στα χέρια τους. Η χώρα όμως σήμερα έχει ανάγκη από μία προοδευτική ατζέντα την οποία θα τη σχηματίσουμε και θα την υποστηρίξουμε συλλογικά.

-Το ΠΑΣΟΚ είναι το μόνο κόμμα το οποίο αυξάνει τα ποσοστά του δημοσκοπικά σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές. Ο ίδιος ο πρόεδρος έθεσε ότι ισχυρό ποσοστό είναι το 12-15%. Είναι + τις προηγούμενες εκλογές. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι δεν είναι ένα αξιόλογο ποσοστό με το οποίο μπορείς να πας σε μία διαπραγμάτευση και να ζητήσεις 5 πράγματα. Αυτό που μένει να κάνει τώρα το ΠΑΣΟΚ είναι να πείσει τον κόσμο να επιστρέψει στις κάλπες και να στηρίξει το πρόγραμμά του και όχι να συζητάμε τα σενάρια συνεργασίας της επόμενης μέρας. Καθώς αυτό θα εξαρτηθεί από τι ποσοστό θα έχει το κάθε κόμμα.

-Πρόσφατα, η συζήτηση μεταξύ του κ. Φίλη και της κ. Κεραμέως, δύο Υπουργών Παιδείας που έχουν θητεύσει, είχε ως θέμα τις προσλήψεις και τις καταλήψεις. Όλη η συζήτηση τους επικεντρώθηκε στο ποιος θα έκανε περισσότερες προσλήψεις και τι θα γίνει με τις καταλήψεις στα πανεπιστήμια. Τη στιγμή που τον 21ου αιώνα θα έπρεπε να μιλάμε για το πώς θα εξελιχθούν τα σχολεία μας. Όταν το ανέφερα αυτό σε συζήτηση που συμμετείχα σε πάνελ, ο πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας μου απάντησε «ναι, αλλά βάζουμε διαδραστικούς πίνακες στα σχολεία». Αυτό θα έπρεπε να έχει γίνει πριν 20 χρόνια στην Ελλάδα και αυτή τη στιγμή η Κυβέρνηση καμαρώνει ότι αυτό το έκανε για τα παιδιά μας.
Υπάρχουν μεγάλες αλλαγές που μπορούν να γίνουν στα σχολεία μας χωρίς αγορά μηχανημάτων, αλλά αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο δίνουμε έμφαση στο πώς μαθαίνουν τα παιδιά μας. Σήμερα, έχουμε ένα μονόχνοτο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο στοχεύει στην αποστήθιση, τη λεγόμενη «παπαγαλία» και όχι στην ουσιαστική εκπαίδευση. Υπάρχει ένα ποσοστό μαθητών που μπορεί να το κάνει αυτό το οποίο πιστεύω ότι δεν ξεπερνά το 50%. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα όμως δεν είναι φτιαγμένο για τα παιδιά που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην αποστήθιση, με αποτέλεσμα να αφήνουμε πίσω παιδιά ή όταν τελειώνουν τη βασική εκπαίδευση στη χώρα μας, να φεύγουν για το εξωτερικό. Το λέω από προσωπική πείρα, διότι είμαι δυσλεκτικός και δυσκολεύομαι να θυμάμαι όλα όσα πρέπει να θυμάμαι. Δουλεύω καλύτερα όταν πρέπει να δημιουργήσω κάτι. Θα αρχίσουμε να συζητάμε για μία ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο εκπαίδευσης και για το πώς θα μπορέσουμε δώσουμε ευκαιρίες σε αυτά τα παιδιά και να τα κρατήσουμε κοντά μας.

Παρακάτω μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη συνέντευξή μου στον «Flash 99,4», στον δημοσιογράφο Βαγγέλη Στολάκη:

https://youtu.be/A9Jh5Et0EuU