-Ως Υπουργός Τουρισμού το 2010, φτιάξαμε ένα σχέδιο για τον τουρισμό της χώρας που η οποία τότε βρισκόταν σε κρίση. Η καλή εικόνα της Ελλάδας του 2004 είχε εκλείψει, είχαμε μπει σε μία κρίση τουρισμού και είχαμε την Αθήνα να καίγεται. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξουν ακυρώσεις από χώρες όπως είναι η Γερμανία και η Αγγλία, οι οποίες μας δίνουν το 60% των τουριστών. Τότε, συναντηθήκαμε με όλους τους ανθρώπους του κλάδου, ξενοδόχους, ξενοδοχοϋπαλλήλους κλπ και καταστρώσαμε ένα στρατηγικό σχέδιο με την αρωγή συμβουλευτικών εταιρειών, εξαιρετικά υψηλού επιπέδου. Όλα τα Υπουργεία συνταχθήκαμε, το θέσαμε σε εφαρμογή και τα αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν. Ό,τι χάναμε από Γερμανία και Αγγλία, ερχόταν από Ρωσία, Ισραήλ, Τουρκία, με αποτέλεσμα όταν επέστρεψαν οι Γερμανοί και οι Άγγλοι, να απογειωθεί ο τουρισμός. Μια πολιτική, την οποία συνέχισε και η κ. Κεφαλογιάννη και η κ. Κουντουρά, γι’ αυτό είδαμε το θαύμα τού τουρισμού. Όταν ήρθε η κρίση, ήταν η πρώτη χρονιά που έπεσαν τα νούμερα και ήταν λογικό. Αντί να χτίσουμε περισσότερα ξενοδοχεία στο ίδιο μέρος, γιατί δεν πάμε να αναπτύξουμε τον τουρισμό σε άλλες περιοχές, όπως είναι η Ήπειρος, η Πελοπόννησος και η Θράκη;

Δεν πρέπει να βασιζόμαστε μόνο στον τουρισμό χαμηλού κόστους, δηλαδή η Πελοπόννησος, η Ήπειρος, η Στερεά, ακόμα και η Θράκη είναι περιοχές που μπορούν να αποκτήσουν υψηλό τουρισμό, αν φτιάξουν τις κατάλληλες υποδομές που απαιτούνται. Από το 2010 έχουν περάσει σχεδόν 13 χρόνια και είχαμε ευκαιρίες και δυνατότητες να επενδύσουμε, για να έχουμε περισσότερες μορφές τουρισμού, αλλά δεν το κάναμε. Ο μοναδικός φορέας ο οποίος μιλάει για την ανάπτυξη του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές, είναι ο ιδιωτικός τομέας, αλλά χωρίς τη στήριξη του κράτους δεν μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα. Το κράτος είναι απών. Αντί να βγαίνουν, λοιπόν, οι Υπουργοί φωτογραφίες, ας συνεργαστούν με τα καλύτερα «μυαλά» που έχουμε στην Ελλάδα ώστε να υποστηρίξουμε μια πολιτική για τον τουρισμό που θα συνεχίσει τις αυξήσεις, όχι μόνο σε αφίξεις αλλά και σε εισόδημα στις περισσότερες περιοχές της χώρας.

Η αξία κάθε προγράμματος σχετίζεται με την ύπαρξη στρατηγικής. Χωρίς στρατηγική, ένας μικρομεσαίος ξενοδόχος, τι νόημα έχει να κάνει ανακαίνιση του ξενοδοχείου του κάτω από τον Όλυμπο, όταν την ίδια ώρα δεν υπάρχει στρατηγικό σχέδιο, για να έρθουν περισσότεροι τουρίστες στο ξενοδοχείο του; Χρειάζεται μια στρατηγική την οποία θα  υποστηρίξει το οποιοδήποτε πακέτο ή τα οποιαδήποτε χρήματα από το εξωτερικό. Ακόμη, παρατηρείται το εξής: αντί να ενισχύσουμε την κλασική ελληνική φιλοξενία, την αποκλείουμε. Αυτές οι αποφάσεις είναι λανθασμένες. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ακόμα και αυτή η κοιλιά που μας περιγράφουν τώρα οι ξενοδόχοι, είναι καλός λόγος για να επανασχεδιάσουμε την πολιτική μας για τον τουρισμό.

-Εμείς, στο ΠΑΣΟΚ, θέλουμε είναι αυξήσουμε τα ποσοστά μας. Η Κρήτη πραγματικά μας έβγαλε ασπροπρόσωπους και ελπίζουμε να συνεχίσουμε αυτήν την άνοδο. Πιστεύω ότι θα το πετύχουμε, επειδή στο ΠΑΣΟΚ έχουμε αποφασίσει να κάνουμε μία αιχμηρή αλλά νηφάλια κριτική, χωρίς προσωπικές επιθέσεις και χωρίς κραυγές. Έτσι, σταδιακά, θα πείσουμε όλη την Ελλάδα ότι η δική μας αντιπολίτευση είναι αυτή που ταιριάζει περισσότερο στον χώρο μας και στο όραμά μας για τη χώρα. Αυτός, λοιπόν, είναι ο δικός μας ο στόχος και τον έχουμε θέσει ως προτεραιότητα.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συνέντευξή μου στον τηλεοπτικό σταθμό «Νέα Τηλεόραση Κρήτης», στον δημοσιογράφο Λευτέρη Κουρκουλό:

https://www.youtube.com/watch?v=1_1SEhg1_Uo