Η ανταπόκρισή σας στη διαδικτυακή συνέντευξη που είχαμε μαζί στο cover it live  του in.gr ήταν περισσότερο από εντυπωσιακή και σας ευχαριστώ ιδιαιτέρως γι’ αυτό. Οι ερωτήσεις σας κάλυψαν σχεδόν κάθε πτυχή του έργου που συντελέστηκε στο ΥΠΠΟΤ τα δυόμιση τελευταία χρόνια στους κύριους τομείς του πολιτισμού, τουρισμού και αθλητισμού. Στόχος μου ήταν να μιλήσω απευθείας με όσους περισσότερους επισκέπτες μπορούσα. Δυστυχώς ο περιορισμένος χρόνος του live δεν μου έδωσε την ευκαιρία να μιλήσω με τον κάθε ένα από εσάς προσωπικά. Υποσχέθηκα στο τέλος της συζήτησης ότι θα απαντούσα σε όσο το δυνατόν περισσότερες ερωτήσεις μπορούσα.

Οι ερωτήσεις παρατίθενται όπως ακριβώς γράφτηκαν από εσάς μέσα στην εφαρμογή. Οι  απαντήσεις  είναι χωρισμένες σε θεματικές (Γιατί να σας ψηφίσουμε/Τουρισμός/Πολιτισμός/Πολιτική) καθώς αρκετοί από εσάς είχατε ίδιες ή παρόμοιες απορίες σε πολλά θέματα.

Γιατί να σας ψηφίσουμε;

1. Θα ήθελα να ρωτήσω τον κύριο Υπουργό, αν ψηφίσω ΠΑΣΟΚ στις εκλογές πρόκειται να αλλάξει κάτι ως προς την πολιτική που ακολουθει το κόμμα του εδώ και 2,5 χρονια;

ΑΠ:  Η ζωή και η πολιτική δεν τελειώνουν στο μνημόνιο. Η δημοσιονομική προσαρμογή είναι ένα θέμα, και το πώς θα δημιουργήσουμε πλούτο, ένα άλλο. Εκεί νομίζω πρέπει να ρίξει το βάρος της η επόμενη κυβέρνηση και εμείς είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε. Πιστεύω ότι το ΠΑΣΟΚ παραμένει η μόνη αξιόπιστη κεντροαριστερή, μεταρρυθμιστική δύναμη που θέλει να μείνουμε στο ευρώ και μπορεί να αλλάξει τα πράγματα ώστε η Ελληνική οικονομία να σταθεί και πάλι στα πόδια της.

2. Κατά τη θητεία σας ποιο πιστεύετε ότι είναι το πιο αξιομνημόνευτο γεγονός για το οποίο θα μπορούσε ενας απλός πολίτης να σας θυμάται;
Γιατί να σας ψηφίσουμε;

ΑΠ:  Θα μπορούσα να πω «ο νόμος για τον κινηματογράφο» ή «η αναβάθμιση των υπηρεσιών σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους» ή «οι μεγάλες παρεμβάσεις που κάνουμε στην Αθήνα», όπως η Ακαδημία Πλάτωνος και το Λύκειο του Αριστοτέλη. Αλλά δεν θέλω να σταθώ σε ένα συγκεκριμένο επίτευγμα. Πιο σημαντικό είναι ότι φέραμε όλους τους φορείς γύρω απ’ το ίδιο τραπέζι, θέσαμε κοινούς στόχους και στη συνέχεια τους υπηρετήσαμε όλοι μαζί. Αυτή η νέα συλλογικότητα είναι νομίζω η μεγαλύτερη παρακαταθήκη μας στο Υπουργείο. Αποδείξαμε με τη δουλειά μας στο Υπουργείο τα τελευταία δυόμισι χρόνια πως όταν υιοθετείς μια άλλη νοοτροπία κι ένα άλλο τρόπο δουλειάς μπορείς να φέρεις σπουδαία αποτελέσματα, ακόμα και σε καιρό κρίσης.

3. Κύριε Γερουλάνο, επί των ημερών σας: 1. κατέρρευσε ένα κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς (γέφυρα Δεβοσέτου) κι εσείς κατηγορήσατε τη γραφειοκρατία μέρος της οποίας ήσασταν και αποτύχατε να βρείτε τρόπο να την ξεπεράσετε, 2. ήσασταν στο κέντρο ενός σκανδάλου που κατηγορηθήκατε ότι εξυπηρετείτε οικογενειακά συμφέροντα σε βάρος του περιβάλλοντος και 3. μας ζητήσατε να σας πάρουμε ένα i-phone τη στιγμή που ο λαός πεινάει. Επομένως το εύλογο ερώτημα είναι ΓΙΑΤΙ να σας ψηφίσουμε και ΠΩΣ να σας εμπιστευτούμε; Και επίσης, ΕΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ θέλετε να εκλεγείτε; Ευχαριστώ Μαρία Καρατζά
&
4.iphone?
Σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης δικαιολογείται δαπάνη του υπουργείου για αγορά δικού σας πολυτελούς iphone? Μήπως ήταν εξαιρετικά αφελής η απάντησή σας ότι δεν γνωρίζατε το κόστος της συσκευής; Φθάνει πια… 03/05/2012 00:33

ΑΠ: Από το 2005 το ΥΠΠΟΤ είχε προειδοποιήσει τους τοπικούς φορείς και παράγοντες για τους κινδύνους που εγκυμονούσε για τη γέφυρα η συνέχιση της κυκλοφορίας πάνω σ’ αυτή. Δεν εισακουσθήκαμε, με τα γνωστά αποτελέσματα. Επομένως παρακαλώ να αποδίδονται τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και να μη μας παίρνει όλους η μπάλα. Ακόμα και τώρα όμως, χάρη στις προσπάθειες του ΥΠΠΟΤ, «σώζεται» η γέφυρα. Την εντάξαμε στο ΕΣΠΑ και ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες αποκατάστασής της. Σε ό,τι αφορά το Μουσείο Μπενάκη, «σκάνδαλο» δεν υπάρχει. Το μόνο που υπάρχει είναι μια μεγάλη Έκθεση για τον Βυζαντινό Πολιτισμό που θα διοργανωθεί το 2013 και θα περιοδεύσει σε μεγάλες πόλεις της Αμερικής. Ο συντονιστικός ρόλος της Έκθεσης ανατέθηκε, χωρίς οικονομικό όφελος φυσικά, στο Μουσείο Μπενάκη, του οποίου η προσφορά στον Ελληνικό πολιτισμό είναι γνωστή. Το ότι κάποιοι προσπάθησαν να με χτυπήσουν χτυπώντας την οικογένειά μου, το κρίνω ευτελές. Το ίδιο ισχύει και για την ιστορία με το περίφημο i-phone. Δούλεψα δυόμισι χρόνια στο ΥΠΠΟΤ και ο απολογισμός του έργου μας είναι προσβάσιμος σε όλους (στο www.yeroulanos.gr). Με βάση αυτό πιστεύω ότι πρέπει να κριθώ και να επιλεγώ απ’ τους συμπολίτες μου στην Α΄Αθήνας για να τους εκπροσωπήσω στη Βουλή. Όχι με βάση το τάδε ή δείνα «κίτρινο» δημοσίευμα.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

5. Κύριε Υπουργέ, θεωρείτε εκ του αποτελέσματος ορθή την επιλογή σας να μηδενισθούν όλες οι επενδύσεις του Υπουργείου σας σε προβολή της Ελλάδας μέσω διεθνών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης / Επικοινωνίας, είτε τηλεοπτικών είτε διαδικτυακών;

ΑΠ: Η προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό ουδέποτε σταμάτησε. Απλά επιλέξαμε πιο έξυπνους, γρήγορους και λιγότερο κοστοβόρους τρόπους προβολής. Ιδίως το διαδίκτυο. Από το καινούργιο site του ΕΟΤ και τη διαδικτυακή καμπάνια YouInGreece, μέχρι την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων και τη στοχευμένη διαφήμιση ανά αγορά. Τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν απόλυτα. Το 2011 έκλεισε με ρεκόρ αφίξεων και εσόδων απ’ τον Τουρισμό. Και έτσι πρέπει να συνεχίσουμε.

6. Για την παράλογη κατάσταση τών Ελληνικών ξενοδοχείων που ασφυκτιούν απο νεαρούς/ές Σλοβάκους, Τσέχους, κλπ -ντεμέκ εκπαιδευόμενους- τη στιγμή που οι Ελληνες μένουν άνεργοι.ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ;;;

ΑΠ: Ήμασταν οι πρώτοι που, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εργασίας και Παιδείας και θεσπίσαμε όρους και προϋποθέσεις πρακτικής άσκησης ημεδαπών και αλλοδαπών μαθητών των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης και φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πέρα από την τήρηση συγκεκριμένου ωραρίου, μισθού, προγράμματος, παραστατικών στοιχείων και αρχείου από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, μία από τις πιο σημαντικές ρυθμίσεις είναι και η θεσμοθέτηση ποσοστού ασκούμενων 17% επί του τακτικού προσωπικού και σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν οι ασκούμενοι να υπερβαίνουν τα 40 άτομα. Στους παραβάτες επιβάλλονται αυστηρές διοικητικές κυρώσεις. Η πρωτοβουλία αυτή ήταν ένα πρώτο αλλά καθοριστικό βήμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος που επισημαίνετε.

7. Κύριε Γερουλάνε, η χώρα μας αναμφισβήτητα είναι απ’ τις πιο πλούσιες πολιτισμικά χώρες στον κόσμο, με μνημεία αρχαίας όσο και σύγχρονης ιστορίας. Το γεγονός αυτό, μας καθιστά πόλο έλξης για εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο που αναζητούν ένα είδος ανώτερου τουρισμού. Πέραν από την διαχείριση και τις διοικητικές λειτουργίες του υπουργείου πολιτισμού, πιστεύετε οτι καταφέρατε να αλλάξετε κάτι ουσιαστικό, ώστε να βελτιωθεί το λεγόμενο τουριστικό πακέτο που προσφέρει η Ελλάδα;

ΑΠ: Έχετε απόλυτο δίκιο, είχαμε για χρόνια εγκλωβιστεί στην εικόνα του «Ζορμπά» και με βάση αυτή χαράσσαμε στη στρατηγική μας. Κι αυτό μας γύρισε μπούμερανγκ. Εμείς, αντιθέτως, αποφασίσαμε να επενδύσουμε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας, ώστε να εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν. Διαπιστώσαμε ποιες ήταν οι βασικές μας αδυναμίες έναντι των ανταγωνιστών μας στο χώρο της Μεσογείου και προωθήσαμε νέες, ειδικές μορφές τουρισμού. Για το καταφέρουμε αυτό, έπρεπε να βελτιώσουμε τις υποδομές μας. Για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, ψηφίστηκε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τους τουριστικούς λιμένες και τις μαρίνες της χώρας μας. Με τον ίδιο νόμο θεσμοθετήσαμε τον αλιευτικό τουρισμό, ένα είδος τουρισμού που έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης και μπορεί να αποτελέσει επιπλέον πηγή εισοδήματος για τους αλιείς της χώρας μας. Αξιοποιήσαμε τα προγράμματα ΕΣΠΑ («Πράσινος» και «Εναλλακτικός» τουρισμός) για να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλες τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν νέες, πράσινες περιβαλλοντικές μεθόδους λειτουργίας. Τέλος, εκπονήσαμε σε συνεργασία με τους φορείς της αγοράς ένα 10ετές πλάνο για την ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας, στο οποίο κυρίαρχη θέση μας είναι η ανάδειξη των ειδικών μορφών τουρισμού διότι θα αποτελέσουν τον κύριο λόγο επισκεψιμότητας του μέλλοντος. Παράλληλα, επενδύσαμε στα μνημεία και τους αρχαιολογικούς μας χώρους, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες που παρέχουμε σε αυτούς. Έρχονταν άνθρωποι απ’ την άλλη άκρη της γης για να δουν, ας πούμε, τις Μυκήνες ή το Δίον, και δεν είχαν πρόσβαση σε νερό και χώρους υγιεινής ή δεν υπήρχε σήμανση ή ένα φυλλάδιο για να καταλαβαίνουν τι βλέπουν. Αυτά άλλαξαν. Κι είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό.

8. ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΟΥ ΠΛΕΟΝ “ΤΡΑΒΑΕΙ“ ΚΟΥΠΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΕΤΕ (ΑΥΞΗΣΗ ΦΠΑ ΣΤΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΑ ΕΙΔΗ, ΕΞΙΣΩΣΗ ΦΠΑ ΣΤΑ ΔΩΔ/ΣΑ, ΚΑΜΙΑ ΕΛΑΦΡΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ, ΕΡΜΑΙΟ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΣΤΙΣ ΟΡΕΞΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ Τ.Ο. Κ.Λ.Π. ΓΙΑΤΙ?

ΑΠ: Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Κατά τη διάρκεια της θητείας μου στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, συνεργαστήκαμε στενά με το Υπουργείο Οικονομικών και προβήκαμε σε μείωση του Φ.Π.Α στη διαμονή στο 6,5 %. Το μέτρο αυτό μείωσε σημαντικά το κόστος της διαμονής και θεωρούμε ότι συνέβαλε πολύ στην ενίσχυση της εγχώριας τουριστικής αγοράς. Πέραν όμως της φορολογικής ελάφρυνσης, λάβαμε περαιτέρω μέτρα για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Μέσω ΕΣΠΑ, π.χ., εγκρίθηκαν 61 εκ. ευρώ σε επενδυτικά σχέδια μικρομεσαίων, ως επί το πλείστον επιχειρήσεων, με κύριο στόχο την αναβάθμιση των υποδομών τους. Ο ελληνικός τουρισμός όχι μόνο δεν «διαλύθηκε», όπως λέτε, αλλά παρουσιάζει αυτή τη στιγμή τεράστια δυναμική και είναι στην πρώτη γραμμή της αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας.

9. ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ … ΤΟ ΑΠΟΠΑΙΔΙ
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ Η ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ 1937 ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΗΛ. Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΜΕ ΣΧΟΛΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΣΥΝ Ι.Ε.Κ ΣΥΝ 6ΜΗΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΣΥΝΑΦΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΕΠΟΠΤΕΥΕΤΕ, ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΤΗΚΕ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΑΠΑΞΙΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΗΔΗ ΠΝΕΕΙ ΤΑ ΛΟΙΣΘΙΑ ΑΦΟΥ ΒΑΙΝΕΙ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ,ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ Η ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ !!! ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΑΤΕ ΚΑΤΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΥΤΗ; ΤΕΛΙΚΑ Η “ΒΑΡΙΑ” ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΗΛ. Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΠΟΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΘΑ ΥΠΗΡΕΤΗΘΕΙ; ΠΟΙΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΧΑΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ; ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ; ΤΟ ΥΠΕΠΘ; Ή ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ;ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ

ΑΠ: Ο ΟΤΕΚ είχε τεράστια προβλήματα λειτουργίας. Το αντικείμενο των σπουδών ήταν και είναι υψηλού επιπέδου. Φάνηκε όμως πως λείπει η καθοδήγηση για να προσφέρει στην αγορά εργασίας εργαζομένους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των επισκεπτών από τις αναδυόμενες αγορές, που είναι και στόχος μας. Πρέπει επίσης να σημειώσω ότι ο ΟΤΕΚ που παραλάβαμε το 2009 ήταν ένας σπάταλος οργανισμός. Ήδη διερευνά διάφορες καταγγελίες ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης και κάποιες υποθέσεις έχουν παραπεμφθεί στον εισαγγελέα. Αρκεί να σας αναφέρω ότι πρόσφατα ανακαλύψαμε πως το εκπαιδευτήριο Αναβύσσου αγόρασε το 2005 για θέρμανση 120 τόνους πετρέλαιο κίνησης και όχι θέρμανσης και το 2006, 140 τόνους. Κι όμως το 2010 και 2011 προμηθεύτηκε περί τους 30 τόνους για κάθε χρόνο και λειτούργησε κανονικά. Γίνεται λοιπόν, μία τεράστια προσπάθεια εξορθολογισμού της λειτουργίας του και μείωσης της σπατάλης και αναδιοργάνωσης της λειτουργίας των σχολών. Η πρόταση που υποβλήθηκε στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης από τους μελετητές για την συγχώνευση και κατάργηση οργανισμών, είναι μια πρώτη εκτίμηση. Συνεπώς ας μην προεξοφλούμε το αποτέλεσμα. Ο ΟΤΕΚ είναι σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη του τουρισμού, και ως τέτοιο αντιμετωπίζεται από το ΥΠΠΟΤ.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

10. Τι κάνατε για τη λειτουργία των υπηρεσιών; Τα πάντα και όλοι ζούμε σε ρυθμούς διαδικτύου και εντούτοις δεν έχετε κάνει το παραμικρό στα οργανογράμματα των υπηρεσιών, ώστε να προκύπτουν θέσεις εργασίας για μηχανικούς πληροφορικής, γραφίστες, διαχειριστές πολυμέσων, υπεύθυνους σχεδιασμού πολιτισμικής διαχείρισης, social media… Δεν γίνεται π.χ. αρχαιολόγοι πεδίου να συντηρούν ιστοσελίδες, υπεύθυνοι εκπαιδευτικών προγραμμάτων να ψηφιοποιούν εκθέματα, οι φορείς κατά πλειοψηφία δεν έχουν στοιχειώδη παρουσία στα Νέα info age 03/05/2012 10:58

ΑΠ: Έχετε απόλυτο δίκιο. Η προσπάθεια που ξεκινήσαμε για ένα νέο οργανόγραμμα στο ΥΠΠΟΤ δεν ολοκληρώθηκε, όπως γνωρίζετε, λόγω της άρνησης της ΝΔ, την τελευταία στιγμή, να υπερψηφίσει το σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το οποίο προέβλεπε ριζικές αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία των περισσοτέρων υπουργείων. Χάθηκε έτσι μια πολύτιμη ευκαιρία. Ελπίζω μετά τις εκλογές αυτό το θέμα να προχωρήσει κατά προτεραιότητα.

11. Καλησπέρα και καλή επιτυχία στις εκλογές. Θα παρακαλούσα να μου απαντήσετε ουσιαστικά στο ερώτημα: Καθώς, πρόσφατα διορίσατε νέο ΔΣ στον Ο.Μ.Μ.Θ., που εποπτεύεται και επιχορηγείται από το ΥΠΠΟ, πείτε μας (γιατί δεν είναι σαφές στην εφαρμογή του), πρόκειται για φορέα του ευρύτερου δημοσίου τομέα, ναι ή όχι, γιατί; και τέλος γνωρίζετε τι ισχύει και εφαρμόζεται διαχειριστικά-εσωτερικά στο φορέα αυτό (χρόνια τώρα); Γιατί δεν ελέγξατε (ως διοίκηση) ουσιαστικά, που, με ποια κριτήρια και πως, χρησιμοποιούνται τα χρήματα του Ελληνικού Λαού!!!

ΑΠ: Ναι, O OMMΘ ανήκει στο δημόσιο τομέα. Το ΥΠΠΟΤ διορίζει το Δ.Σ. του και χρηματοδοτεί μεγάλο μέρος των λειτουργικών του δαπανών. Συνεπώς και ο ΟΜΜΘ υπόκειται σε έλεγχο και λογοδοσία, όπως όλοι οι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Η οικονομική διαχείριση του ΟΜΜΘ δεν φαίνεται μέχρι στιγμής προβληματική, αφού παρά τους περιορισμένους οικονομικούς πόρους ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει εμφανίσει οικονομικό έλλειμμα. Αν όμως έχετε πληροφορίες για κακοδιαχείριση, μπορείτε να το θέσετε υπόψη των υπηρεσιών του Υπουργείου. Το νέο Δ.Σ. του οργανισμού διορίσθηκε πρόσφατα, με κύριο σκοπό την ανανέωση, κυρίως ως προς την καλλιτεχνική δράση του ΟΜΜΘ.

12. Μπορούμε να εξάγουμε τέχνη – κάνουμε κάτι γι’αυτό;
Καλησπέρα Παύλο, Θεωρώ ευνόητο πως περισσότερο απο ποτέ η Ελλάδα χρειάζεται να εξάγει προιόν φέρνοντας χρήματα στον τόπο. Η Αθήνα αυτή τη στιγμή έχει πολλούς μουσικούς και παραγωγούς σύγχρονης ηλεκτονικής και χορευτικής μουσικής οι οποίοι αναγνωρίζονται στο εξωτερικό και θα μπορούσαν να φέρνουν χρήματα στη χώρα μέσω live events, πωλήσεις digital, physical, merchandise. Έχεις ασχοληθεί καθόλου με αυτό; Μιλάω για προσβάσιμα για όλους προγράμματα χρηματοδότησης, προώθησης κλπ. Κωστής

ΑΠ: Μίλησα για εξωστρέφεια απ’ την πρώτη μέρα της θητείας μου στο Υπουργείο. Και δουλέψαμε πολύ για να δημιουργήσουμε μηχανισμούς προώθησής της, παρότι όπως γνωρίζετε τα χρήματα που έχουμε στη διάθεσή μας δεν είναι και σπουδαία. Στο βιβλίο, π.χ., άλλαξε όλη η στρατηγική μας. Φτιάξαμε νέο πρόγραμμα επιδότησης μετάφρασης ελληνικών βιβλίων (μπείτε στο www.frasis.gr να δείτε τα πρώτα αποτελέσματα!), αλλάξαμε τον τρόπο εκπροσώπησης της χώρας στις διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, αναβαθμίσαμε τη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Θεσσαλονίκης. Στο θέατρο, έγιναν σημαντικές κινήσεις κι απ’ τις τρεις κρατικές σκηνές (αυτές τις μέρες, π.χ., το Εθνικό παρουσίασε τον «Περικλή» στο Shakespeare’s Globe) και είχαμε μια εξαιρετική εθνική εκπροσώπηση στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου του Σεράγεβο, για την προώθηση της ελληνικής δραματουργίας. Στη μουσική, που σας ενδιαφέρει απ’ ό,τι αντιλαμβάνομαι ιδιαίτερα, διεκδικήσαμε και φέραμε στη Θεσσαλονίκη τη μεγαλύτερη μουσική έκθεση του κόσμου, τη Womex. Και θεσμοθετήσαμε ένα πρόγραμμα κινητικότητας καλλιτεχνών, που καλύπτει το κόστος μετάβασης και επιστροφής καλλιτεχνών που έχουν προσκληθεί να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε σημαντικά φεστιβάλ ή πολιτιστικά γεγονότα. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να κάνουμε και είναι αναγκαίο να εντατικοποιηθεί αυτή η προσπάθεια.

13. Θα ήθελα να ρωτήσω για ποιό λόγο δεν έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα Φεστιβάλ Βιβλίου αντίστοιχο με εκείνο του Λονδίνου και της Φρανκφούρτης. Επίσης στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βιβλίου του Λονδίνου όπου βρέθηκα δεν υπήρχε ελληνικό περίπτερο. Αντιθέτως το Τουρκικό εμπορικό επιμελητήριο έπιανε την μισή αίθουσα, ενώ αξιόλογο ήταν και το περίπτερο της Ρουμανίας. Το ΕΚΕΒΙ δυστυχώς δεν προσφέρει έργο αντίστοιχο των υποχρεώσεων του. Αν και η εποχή είναι δύσκολη, θα ήθελα να ρωτήσω για ποιο λόγο δεν προωθείται η σύγχρονη λογοτεχνική παραγωγή στο εξωτερικό. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα συνεργασίας νέων δημιουργων με το υπουργείο για την προώθηση του ελληνικού πολιτισμού; Ευχαριστώ Ζωή Τσάλτα 03/05/2012 11:49

ΑΠ: Στην Ελλάδα διοργανώνεται φέτος για 9η φορά η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου της Θεσσαλονίκης. Στο site της Έκθεσης (www.thessalonikibookfair.gr) μπορείτε να ενημερωθείτε για το πλούσιο πρόγραμμά της. Είναι το μεγαλύτερο γεγονός για το βιβλίο στη χώρα μας, κι εμείς επενδύσαμε ιδιαίτερα σ’ αυτό, εντάσσοντάς το στο ΕΣΠΑ και αναβαθμίζοντας το διεθνές προφίλ του, σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Σε ό,τι αφορά την παρουσία μας στις διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, είναι αδύνατον, δαπανηρό και άσκοπο να πηγαίνουμε παντού. Πηγαίνουμε με εθνικό περίπτερο εκεί που μας ενδιαφέρει: στη Φρανκφούρτη, όπου φιλοξενείται η μεγαλύτερη έκθεση βιβλίου του κόσμου, στην Μπολόνια, τη μεγαλύτερη έκθεση για το παιδικό βιβλίο, και στο Βελιγράδι, έκθεση κομβική για τα Βαλκάνια. Δηλαδή στοχευμένα ώστε να έχουμε αποτέλεσμα. Η προώθηση της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνικής παραγωγής στο εξωτερικό ήταν πράγματι παραμελημένη, γι’ αυτό και το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να φτιάξουμε ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης μετάφρασης ελληνικών βιβλίων. Το πρόγραμμα ΦΡΑΣΙΣ (www.frasis.gr) ήδη λειτουργεί με επιτυχία: ανακοινώθηκαν πριν λίγες μέρες τα πρώτα 24 βιβλία που θα επιδοτηθούν για να μεταφραστούν –από Ρίτσο και Καμπανέλλη μέχρι Χρήστο Οικονόμου και Νίκο Δαββέτα! Οι νέοι δημιουργοί είναι πάντα ευπρόσδεκτοι στο Υπουργείο, το οποίο έχει επενδύσει ιδιαίτερα σ’ αυτούς. Μην ξεχνάτε πως τον Δεκέμβριο διοργανώθηκε το πρώτο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών με μεγάλη συμμετοχή δημιουργών και κοινού. Ελπίζω να γίνει θεσμός και να μετεξελιχθεί στο σημείο επαφής της διεθνούς λογοτεχνικής κοινότητας με τους σύγχρονους Έλληνες δημιουργούς.

14. Ρόδος –Κεφαλλονιά –Κέρκυρα
Κε Υπουργε ! Θελω πολυ να σας αποκαλω ΠΑΥΛΟ, μπορω; Ως μηχανικος και ως πολί της της Ροδου, ντρεπομαι ως Ελληνας, οταν πηγαινω Ιταλια και βλεπω τα μνημεια τους να ειναι στην εντελεια, και οταν γυρναω Ροδο, με πιανει η ψυχη μου και λεω τι θα γινει με αυτη τη μεσαιωνικη πολη και το Καστελλο το οποιο καταρρεει εδω και 10 χρονια και το μονο που κανουν οι τουριστες ειναι να βγαζουν φωτογραφιες … τους καλουπωμενους πυργους του καστελλο! Θα ενδιαφερθει κανεις η πρεπει να φωναξουμε Ιταλους η Μαλτεζους να μας νοικοκυρεψουν; Εχουμε και συμπολιτη μας υφυπουργο αλλα μαλλον δεν τον νοιαζει … Τι περισσοτερο εχει η Μαλτα απο τη Ροδο για να ειναι κουκλα ? Μηπως πιο σωστους ανθρωπους στις σωστες θεσεις; Νομιζω και εσείς ειστε ο καταλληλοτερος, γι αυτο περιμενουμε μια προσπαθεια εκ μερους σας και μια απαντηση …. Εκτος και εαν δεν σας ενδιαφερει η Παλια Πολη και το Καστελλο της Ροδου ! Ειναι η μοναδικη στο κοσμο μετα την Μαλτα! Ευχαριστω για τη φιλοξενια και καλη επιτυχια την Κυριακη !

ΑΠ: Σας ευχαριστώ για την ερώτησή σας και τις ευχές σας. Το έργο αποκατάστασης και συντήρησης του Καστέλλου της Ρόδου, έχει ενταχθεί από το 2010 στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 4 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει. Θέλω όμως να σημειώσω ότι το Καστέλλο «δεν καταρρέει εδώ και 10 χρόνια» -το πρόβλημα είναι πιο πρόσφατο: το 2007 είχαμε πτώση σε ένα συγκεκριμένο μέρος του Καστέλλου. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου προχώρησαν στις απαιτούμενες αρχιτεκτονικές και τεχνικές μελέτες και με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ οι εργασίες προχωρούν γρήγορα. Σύντομα θα μπορείτε να το ξαναχαρείτε τόσο εσείς όσο και οι επισκέπτες του νησιού.

15. Κεφαλλονιά
Κε Γερουλάνε, κατ΄αρχήν σας εύχομαι καλή επιτυχία την Κυριακή. Είμαι από την Κεφαλλονιά και ζω μεγάλο χρονικό διάστημα στο σπίτι μου κοντά στο Ληξούρι. Με λύπη μου διαπιστώνω πως η όμορφη πόλη του Ληξουριού, κάτω από τα μέτρα που επιβλήθηκαν τον τελευταίο χρόνο, μαραζώνει κυριολεκτικά. Κρίμα που καταδικάστηκε μια μικρή και ιστορική πόλη στο μαρασμό. Άραγε αναρωτιέμαι ποιο θα είναι το επομενο βήμα, η αναστροφή της κατάστασης ή η καταστροφή; Και κάτι ακόμα σχετικό με το υπουργείο σας. Στη Μονή Κηπουραίων στην Πάλλική υπήρχαν πραγματικοί θησαυροί. Η φύλαξη ήταν και είναι ανύπαρκτη. Τί έγιναν άραγε; Κανείς δε μιλά πια γι αυτούς. Υπάρχει κάποια πληροφόρηση; Ελενη 03/05/2012 00:40

ΑΠ: Με το Ληξούρι με συνδέουν, όπως γνωρίζετε, ισχυροί συναισθηματικοί δεσμοί λόγω καταγωγής. Δεν συμφωνώ μαζί σας ότι μαραζώνει. Αντιμετωπίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει και κάθε πόλη της ελληνικής περιφέρειας εν μέσω κρίσης. Όπως ξέρετε, με τον «Καλλικράτη» η περιφερειακή ανάπτυξη περνάει στα χέρια των τοπικών κοινωνιών. Είναι κρίσιμο στα επόμενα χρόνια κάθε τοπική κοινωνία να επενδύσει στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να διαμορφώσει τη δική της αναπτυξιακή ταυτότητα, ώστε να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και τα νέα παιδιά να μένουν στον τόπο τους και να δημιουργούν. Το ίδιο ισχύει και για την Κεφαλλονιά, που και πολιτιστικό πλούτο τεράστιο διαθέτει, και φυσικό περιβάλλον απαράμιλλης ομορφιάς και ανθρώπους με ιδιαίτερο ψυχισμό και ταμπεραμέντο.

16. Κύριε Γερουλάνο πείτε μου τι κάνατε για ένα πολύ σημαντικό μνημείο, το θέατρο της αρχαίας Δωδώνης;

ΑΠ: Τα έργα που γίνονται στο θέατρο Δωδώνης είναι σε πλήρη εξέλιξη. Πρόκειται για έργα συντήρησης και αποκατάστασης του αρχαίου θεάτρου, το οποίο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 3 εκατ. ευρώ.

17. Τοιχογραφίες Ακρωτηρίου Θήρας
Κύριε Υπουργέ, Γνωρίζετε που βρίσκονται αυτήν την στιγμή οι τοιχογραφίες: ο Ψαράς, οι Λατρεύτριες, οι Κροκοσυλλέκτριες, ο Στόλος, το Ποτάμι, οι Ρόδακες, τα Ικρία, η Ιέρεια με την προσφορά, τα βάζα; Γνωρίζετε γιατί αυτά τα εντυπωσιακά έργα τέχνης, μνημεία του παγκόσμιου πολιτισμού, δεν είναι προσιτά στο κοινό; Γιατί δεν είναι ανοικτός ο χώρος του Μουσείου Προϊστορικής Θήρας που προορίζεται για αυτά; Εσείς είδατε αυτές τις τοιχογραφίες κατά την επίσκεψη σας στην Σαντορίνη; Κλέαρχος Καπούτσης 02/05/2012 23:52

ΑΠ:  Και το Μουσείο Προϊστορικής Θήρας και το Αρχαιολογικό Μουσείο Σαντορίνης και το Ακρωτήρι Θήρας, είναι πλέον ανοιχτά για το κοινό. Οι τοιχογραφίες στις οποίες αναφέρεστε εκτίθενται στο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας και το Αρχαιολογικό Μουσείο.

18. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΖΩΝΗ Α
Κυριε υπουργε διαβασα σημερα για την ανεγερση 3 ξενοδοχειων στη Σαντορινη εντος Α ζωνης προστασιας. Η αρχαιολογικη απερριψε το αιτημα αλλα το υποργειο εδωσε το οκ να προχωρησει η επενδυση και καλα εκανε. Παρακαλω αν αυτο θα ισχυσει σε ολη την επικρατεια και για ολους τους Ελληνες πολιτες. Εννοω την μερικη εκμεταλλευση μεσα στις Α’ζωνες Ευχαριστω ΨΥΛΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΑΠ: Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για Α΄ Ζώνη Προστασίας Αρχαιολογικού χώρου. Το θέμα ήρθε στο ΚΑΣ το οποίο και γνωμοδότησε, πριν από 2 μήνες περίπου. Ο συγκεκριμένος χώρος απέχει 1 χλμ. από το Ακρωτήρι και δεν υπάρχει ούτε άμεση ή έμμεση βλάβη για το Ακρωτήρι. Δεν υπάρχει καν οπτική επαφή με το Ακρωτήρι. Η ανέγερση του ξενοδοχείου είναι σε μια ευρύτερη περιοχή της Σαντορίνης η οποία έχει κηρυχθεί ως αρχαιολογικός χώρος -σχεδόν όλη η Νότια Σαντορίνη έχει κηρυχθεί αρχ. χωρος- αλλά στο συγκεκριμένο σημείο δεν υπάρχουν αρχαία. Η τοπική Εφορεία δεν γνωμοδότησε αρνητικά, όπως επικαλούνται διάφορα δημοσιεύματα.

19. Σχετικά με το ότι οι αρχαιολόγοι σπουδάζουν 4 χρόνια και μπορούν να δουλέψουν στο Υπουργείο Πολιτισμού 24 μηνες στο σύνολο τι έχετε να πείτε; Γιατί δεν αλλάξατε το καθεστώς αυτό και να αναδείξετε την αρχαιολογία; Μάλιστα στο καινούριο νομοσχέδιο προβλέπεται να επιλέγονται οι αρχαιολόγοι από τους εργολάβους. Ποια συμφέροντα πιστεύετε θα εξυπηρετούνται;

ΑΠ: Αυτό που αναφέρετε δεν είναι ακριβές, διότι με το νόμο 4049 δεν ισχύει πλέον το 24μηνο. Επίσης, δεν ισχύει ότι οι αρχαιολόγοι επιλέγονται από τον εργολάβο. Στα μεν δημόσια έργα, που είναι συγχρηματοδοτούμενα από το Κράτος, οι αρχαιολόγοι επιλέγονται και προσλαμβάνονται από την αρμόδια τοπική Εφορεία, ενώ όσον αφορά τα ιδιωτικά έργα η εισήγηση και επιλογή γίνεται επίσης από την αρμόδια Εφορεία. Δίχως τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Εφορείας δεν προσλαμβάνεται κανένας αρχαιολόγος.

20. Απλήρωτοι Καθηγητές Ωδείου Αθηνών για 2 χρόνια
Κύριε Υπουργέ, χτες ξεκίνησε απεργία διαρκείας από τους διδασκάλους του αρχαιότερου Μουσικού Ιδρύματος της χώρας, του Ωδείου Αθηνών (1871) για ακατάβλητους μισθούς 2 ετών. Αρκετοί κάνουν επίσχεση εργασίας, άλλοι ασφαλιστικά μέτρα, άλλοι απολύονται και προσλαμβάνονται έτεροι στη θέση τους και Εσείς δίνετε ίσως όχι όλη την επιχορήγηση, οι μαθητές πληρώνουν δίδακτρα, και η ακίνητη περιουσία του Ιδρύματος παραμένει ανεκμετάλλευτη. Πού πάνε τα λεφτά λοιπόν κύριε Υπουργέ; Υπάρχει μήπως σχέδιο “κλεισίματος” του Ωδείου; Πότε θα κλείσει επιτέλους αυτή η οικονομική τρύπα που μας ταλανίζει πάνω από 30 χρόνια τώρα; Δώστε μια λύση κύριε Υπουργέ, εδώ και τώρα. Χρήστος Ηλ. Κολοβός 03/05/2012 11:12
&

21. Κύριε Γερουλάνε, μπορείτε να τοποθετηθείτε όσον αφορά τα τραγικά προβλήματα επιβίωσης που συναντούν σήμερα παραδοσιακοί πολιτιστικοί οργανισμοί της χώρας από το χώρο της μουσικής, όπως το Ωδείο Αθηνών (το παλαιότερο μουσικό σχολείο της χώρας), η Ορχήστρα των Χρωμάτων (ιδρυτής Μάνος Χατζιδάκις), ο Διεθνής Διαγωνισμός Δημήτρης Μητρόπουλος ή ο Διεθνής Διαγωνισμός Μαρία Κάλλας; Προτείνετε κάτι συγκεκριμένο για τη διάσωσή τους;

ΑΠ: Σε περιόδους οικονομικής κρίσης και ειδικότερα όταν ο διαθέσιμος προϋπολογισμός δεν επαρκεί για τη συντήρηση του συνόλου των πολιτιστικών φορέων καθίσταται ακόμα πιο επιτακτικό να αξιολογηθεί η αποστολή, ο ρόλος αλλά και η δράση του κάθε φορέα και να κριθεί σε ποιό βαθμό η επένδυση που πραγματοποιεί το Ελληνικό δημόσιο είναι αναγκαία για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Πολύ σύντομα από την έναρξη της θητείας μου προχώρησα στην κατάργηση ορισμένων φορέων που ήταν εμφανές ότι η προσφορά τους στο κοινωνικό σύνολο ήταν μηδαμινή σε σχέση με τη χρηματοδότησή τους, όπως ήταν το Έργο Πολιτών (που υποτίθεται ότι θα προέβαλλε τον εθελοντισμό), η ΑΓΡΟΤΗΜΑ και το ΕΚΕΘΕΧ.

Ένας άλλος τομέας που μας απασχόλησε ήταν αυτός των ορχηστρών όπου αντικειμενικά η Αθήνα έχει έναν μεγάλο αριθμό συμφωνικών ορχηστρών που δεν είναι ξεκάθαρος ο ρόλος και η αποστολή της κάθε μιας. Στις συζητήσεις για τον εξορθολογισμό του τοπίου των Ορχηστρών προκρίναμε τη λύση της συγχώνευσης της Ορχήστρας των Χρωμάτων με τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ, με το σκεπτικό ότι οι περισσότεροι από τους μουσικούς των χρωμάτων είναι και μόνιμοι μουσικοί της ΕΡΤ. Οπότε η συγχώνευση θα βοηθούσε στη βελτίωση του επιπέδου και της φυσιογνωμίας των μουσικών συνόλων της ΕΡΤ, αφού θα διατηρείτο η καλλιτεχνική διεύθυνση από τους ανθρώπους της Ορχήστρας των Χρωμάτων που έχουν αποδείξει εξαιρετικά σημαντικό καλλιτεχνικό έργο και τέλος διότι η ΕΡΤ διαθέτει τους οικονομικούς πόρους για τη λειτουργία μουσικών συνόλων.

Πρόσφατα η διοίκηση της Ορχήστρας των Χρωμάτων πρότεινε και διερευνά εναλλακτικές λύσεις που ελπίζω ότι θα υλοποιηθούν αμέσως μετά τις εκλογές.

Με το Ωδείο Αθηνών η κατάσταση είναι διαφορετική. Το Ωδείο δεν αποτελεί φορέα του δημόσιου τομέα, είναι ιδιωτικό σωματείο με σημαντική περιουσία, το οποίο χρηματοδοτείτο σταθερά κάθε χρόνο από το Δημόσιο, στο πλαίσιο συμβάσεως που είχε συναφθεί προ δεκαετιών. Αποτελεί πάγια αρχή μου ότι το Δημόσιο δεν πρέπει να έχει την ευθύνη χρηματοδότησης λειτουργικών δαπανών ιδιωτικών φορέων όταν δεν διορίζει τη διοίκησή τους και δεν έχει πλήρη οικονομικό και διοικητικό έλεγχο. Από την άλλη η αποστολή του Ωδείου Αθηνών είναι εξαιρετικά σημαντική για τη μουσική εκπαίδευση αφού εκτός από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης δεν έχουμε άλλο κρατικό ωδείο στην Αττική. Πριν από ένα χρόνο ζήτησα από τη διοίκηση του Ωδείου Αθηνών να συζητήσουμε τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου ώστε το Ωδείο Αθηνών να εξελιχθεί σε δημόσιο φορέα. (ακόμα και σε περιόδους κρίσης θεωρώ τη μουσική εκπαίδευση εξαιρετικά σημαντική υπηρεσία που το δημόσιο οφείλει να την προσφέρει). Η διοίκηση του Ωδείου ήταν κατ’ αρχήν αρνητική αλλά πρόσφατα άλλαξε η στάση τους και ξεκίνησε η συζήτηση για τη δημιουργία του νέου θεσμικού πλαισίου. Παράλληλα ενέκρινα την καταβολή έκτακτης επιχορήγησης 200.000 Ευρώ ενώ ήδη εκταμιεύεται σταδιακά η τακτική επιχορήγηση του Ωδείου που ανέρχεται σε περίπου 1 εκ. για το 2012 ώστε το Ωδείο να αντιμετωπίσει τις οφειλές του προς τους εργαζόμενους καθηγητές.

Με τη διοίκηση του Ωδείου Αθηνών συζητήσαμε και τη δυνατότητα εκποίησης ορισμένων περιουσιακών τους στοιχείων- ακινήτων, διαδικασία που πρέπει να εγκριθεί από την Περιφέρεια και το ΥπΟικ, ενδεχομένως να απαιτείται και η έκδοση δικαστικής απόφασης. Η διοίκηση του Ωδείου ήδη έχει ξεκινήσει τη διαδικασία και δεσμεύθηκα όποτε μου ζητηθεί να τους βοηθήσω.

Τέλος, φορείς όπως ο Διεθνής Διαγωνισμός Μαρία Κάλλας έχουν υποστηριχθεί οικονομικά από το Υπουργείο, μέσω της νέας διαδικασίας επιχορήγησεων του Μητρώου Πολιτιστικών Φορέων.

22. Ιστότοπος ΥΠ.ΠΟ.
Γιατι συνεχίζει τα τελευταία 4 χρόνια ο επίσημος διαδικτυακός κόμβος του ΥΠΠΟ στους συνδέσμους με αντίστοιχα υπουργεία πολιτισμου ανά τον κόσμο να αγνοεί το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας; Μανος Λαμπρακης 03/05/2012 09:23

ΑΠ: Σας ευχαριστώ που το επισημαίνετε. Θα το δούμε με τις αρμόδιες υπηρεσίες.

23. Κρατικα θεατρικα βραβεια
Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Εν πρώτοις καλή ειλικρινή επιτυχία. Στη συνέχεια θέλω να εκφράσω την έντονη διαμαρτυρία μου για το ότι εκτός του ότι φέτος τα κρατικα βραβεια θεατρικου έργου περικόπησαν στο μισό, περιμένω από τις 14 μαρτίου 2012 την έκδοση εντάλματος πληρωμής από την ΥΔΕ του Υπουργείου Πολιτισμού προς την Εφορία ψυχικού, προκειμένου να εισπράξω το τεράσπο ποσό των 750 ευρώ! Σας καλώ να παρέμβετε προσωπικά, σώζοντας την ύστερη στιγμή λίγη από την τιμή αυτού του κράτους. Η έκκληση του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ προς τους ανθρώπους του πολιτισμού, είναι απαράδεκτο να συνοδεύεται από τέτοια αναλγησία και αδιαφορία.
E. Νικολούδη

ΑΠ: Τα χρηματικά έπαθλα των Κρατικών Βραβείων Συγγραφής Θεατρικού Έργου, ενός θεσμού του οποίου το νομικό πλαίσιο αναβαθμίσαμε και του οποίου τις επιτροπές πρόσφατα ανανεώσαμε ριζικά ακριβώς επειδή τον θεωρούμε σημαντικό, δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα. Ανέρχονται στις 5.000 ευρώ για το Α΄ Βραβείο, στις 3.000 για το Β΄και στα 1.500 για το Γ΄. Αλλά το χρηματικό έπαθλο είναι μόνο συνοδευτικό της τιμής που συνεπάγεται για ένα δημιουργό η διάκριση σε ένα τέτοιο διαγωνισμό. Σε ό,τι αφορά την καθυστέρηση της ΥΔΕ για την έκδοση χρηματικού εντάλματος, καταλαβαίνω τον θυμό σας, αλλά ξέρετε πολύ καλά πως η εν λόγω υπηρεσία δεν υπάγεται στον έλεγχο του εκάστοτε Υπουργού αλλά του Υπουργείου Οικονομικών. Πρέπει σε κάθε περίπτωση να πω ότι η ΥΔΕ είναι υποχρεωμένη να τηρεί το δημόσιο λογιστικό, κι αυτό σημαίνει μια πολύ συγκεκριμένη διαδικασία στην οποία δεν χωρούν παρεμβάσεις για την προώθηση του άλφα ή βήτα ζητήματος κατά προτεραιότητα. Δεν πρόκειται συνεπώς για αδιαφορία και αναλγησία αλλά για σεβασμό σε μια διαδικασία που έχει θεσπιστεί για να προστατεύεται το δημόσιο χρήμα.

24. Ήθελα να ρωτήσω τον Υπουργό γιατί δεν δόθηκαν οι επιχορηγήσεις του θεάτρου, ενώ έγινε τόση δουλειά απ’ την Επιτροπή, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα και αν εχει εικόνα σε τι φαση βρισκόμαστε τώρα και αν θα τις πάρουμε κάποια στιγμή ή ποτέ!

ΑΠ:  Πράγματι, έγινε πολλή και καλή δουλειά απ’ την αρμόδια Επιτροπή και χαίρομαι ιδιαίτερα που δόθηκε προτεραιότητα στους νέους δημιουργούς, το ελληνικό ρεπερτόριο και την περιφέρεια, όπως είχαμε ζητήσει. Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη αλλά, όπως είναι λογικό, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί εν μέσω προεκλογικής περιόδου. Θα ολοκληρωθεί στην αμέσως προσεχή περίοδο.

25. ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΑΣ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΒΥΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΡΓΟΜΙΣΘΟΥΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΤΡΑΠΗΚΑΝ ΣΕ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΕΠ ΚΑΤΑΘΕΤΟΝΤΑΣ ΠΛΑΣΤΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΗΣΑΝ ΟΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΤΟΥΣ, ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ Κ. ΥΠΟΥΡΓΕ; ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΛΥΣΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ; ΘΑ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΣΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΗΣΑΝ ΤΙΣ ΠΛΑΣΤΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ; symbasioyxos 15 xronia 03/05/2012 11:37

ΑΠ: Αν έχετε παρακολουθήσει την πορεία μας αυτά τα δυόμισι χρόνια, θα έχετε καταλάβει ότι όποτε χρειάστηκε να συγκρουστούμε με τη διαφθορά, δεν διστάσαμε να το κάνουμε. Μόνο οι 17 υποθέσεις που στείλαμε στον εισαγγελέα, αρκούν για να το πιστοποιήσουν. Τώρα, σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα που θίγετε: ενεργήσαμε κατά νόμο, όπως οφείλαμε. Υπάρχει πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και η πειθαρχική διαδικασία είναι ακόμα σε εξέλιξη. Μόλις ολοκληρωθεί, θα πρέπει να αποδοθούν οι δέουσες ευθύνες, εφόσον αυτές διαπιστωθούν.

26. Δε νομίζετε ότι η παροχή υπηρεσιών εκ μέρους των πολιτιστικών χώρων, που αποτελεί ένα σημαντικό πόλο έλξης για τον τουρισμό, πρέπει επιτέλους να πάψει να είναι στον αυτόματο πιλότο; Εννοώ με αυτό ότι είναι εμφανείς οι ελλείψεις προσωπικού αλλά και εκσυγχρονισμού της λειτουργίας, τόσο αναφορικά με την ασφάλεια των εκθεμάτων και των επισκεπτών, όσο και με την εισαγωγή λχ νέων τεχνολογιών και την εφαρμογή της τεχνογνωσίας που έχει αναπτυχθεί γύρω από το χώρο: βρισκόμαστε αρκετά πίσω σε σχέση με τις αναπτυγμένες στον τομέα χώρες. Ειδικά για τη στελέχωση των πολιτιστικών φορέων, δεν νομίζετε ότι απαιτείται η επάρκεια προσωπικού από άποψη τόσο ποσοτική όσο και ποιοτική;

ΑΠ: Θίγετε με την ερώτησή σας τρία διαφορετικά ζητήματα: το ζήτημα των υπηρεσιών που παρέχουν οι αρχ. χώροι και τα μνημεία της χώρας σε επισκέπτες, το ζήτημα της ασφάλειας, το ζήτημα του προσωπικού. Για τις παρεχόμενες υπηρεσίες: «τρέχει» ένα μεγάλο, τριετές πρόγραμμα αναβάθμισης των υπηρεσιών, που υλοποιείται χάρη στη συνεργασία του ΤΑΠΑ με τον ΟΠΑΠ. Πριν λίγο καιρό είχαμε την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου χρόνου του προγράμματος –και είναι εντυπωσιακά. Μπορείτε να τα δείτε στον απολογισμό μας. Σε ό,τι έχει σχέση με την ασφάλεια, οι κλοπές στην Εθνική Πινακοθήκη και την Ολυμπία σηματοδότησαν μια μετάλλαξη της βίας. Χρειάζονται λοιπόν και νέοι τρόποι αντιμετώπισής της. Ανακοινώσαμε δέσμη μέτρων και έχουμε ήδη διευρύνει τη συνεργασία μας με την ΕΛΑΣ, τόσο στο θέμα της φύλαξης των χώρων όσο και της εκπαίδευσης του φυλακτικού προσωπικού. Πράγματι, η επάρκεια προσωπικού τόσο από ποιοτική όσο και από ποσοτική σκοπιά, είναι κρίσιμη. Γι’ αυτή παλεύουμε.

27. Αξιοκρατία…οέο;
Η τακτοποίηση των πρωην εργαζομένων του καζίνο Κέρκυρας ως φύλακες στο Αχίλλειον μουσείο και σε άλλους πολιτιστικούς φορείς δεν αντιτίθεται στις αξιοκρατικές διαδικασίες; Δεν υπάρχει προσοντολόγιο όπου αναφέρεται η ειδικότητα των αποφοίτων ΙΕΚ τμήματος αρχαιοφυλάκων; Ή μήπως δεν υπάρχουν απόφοιτοι του εν λόγω τμήματος πανελλαδικώς; Ή μήπως οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δεν εξαιρούνται από τη διαδικασία μετατάξεων όπως και οι συνάδελφοί τους της Πάρνηθας, όπως ορίζει ο νόμος; Δεν ήταν αρκετά τα γεγονότα στην Εθνική Πινακοθήκη κ την Ολυμπία; Τι πρέπει να γίνει για να στελεχωθούν με καταρτισμένο και επαρκές προσωπικό οι πολιτιστικοί φορείς της χώρας; Ειδικά από εσάς περιμέναμε περισσότερα… Νικόλαος Σπίγγος 03/05/2012 00:24

ΑΠ: Πρόκειται για ανθρώπους που εργάζονται δυνάμει δικαστικών αποφάσεων (προσωρινές διαταγές). Δεν μπορούμε να μη συμμορφωθούμε σε δικαστική απόφαση, ακόμα κι αν τη θεωρούμε λάθος. Επίσης, δεν πρόκειται για «τακτοποίηση» ανθρώπων όπως υπαινίσσεται η ερώτησή σας αλλά για διάθεσή τους από την ΕΤΑ στην αρμόδια Εφορεία.

28. ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΕΝΩΣΕΩΝ ΠΟΔΟΣΦ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ,ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
Κυριε υπουργε, να μου αιτιολογησεται την πολιτικη σας σταση, η οποια ηταν καθ ολα εχθρικη, απεναναντι στις Ενωσεις Ποδοσφαιρικων σωματειων.Κ εννοω την δραματικη μειωση της ετησιας επιχορηγησης προς αυτες. Η υποθεση των στημενων,δεν δημιουργει αλλοθι.Αφορα την διοικηση της ΕΠΟ, την ΕΠΑΕ…κ ΟΧΙ τις Ε.Π.Σ, και ειδικοτερα τις μικρες ενωσεις οπως π.χ της Σαμου,την οποια υπηρετω.Δημιουργουμε εργο κυριε υπουργε.Υπηρετουμε ανιδιοτελως το ερασ/κο ποδοσφαιρο. Και το ενα ευρω ,πιανει τοπο και η διαφανεια ειναι αντιληπτη απο οποιονδηποτε. Στα τοσα προβληματα που εχει ο νομος Σαμου, εχει προστεθει κ ο αργος θανατος του ποδοσφαιρου, ενω ταυτοχρονα αυξανονται οι συληψεις για ναρκωτικα. Γιατι? Νικος Βακαλης

ΑΠ: Η δημοσιονομική κρίση που αντιμετωπίζουμε επηρέασε αρνητικά και το ύψος των επιχορηγήσεων από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Στην περίπτωση των Ενώσεων Ποδοσφαιρικών Σωματείων, όμως, οφείλω να επισημάνω ότι το 2007 και το 2008 δεν πήραν επιχορήγηση (0 ευρώ), το 2009 η ΕΠΟ πήρε για τις ΕΠΣ 6.000.000 €, το 2010 πήρε 4.800.000 € και το 2011 πήρε 3.500.000 €. Μπορεί να μην είναι τα χρήματα που θα θέλαμε να δώσουμε, αλλά αυτή τη δυνατότητα είχαμε σε μια εποχή που κόβονται μισθοί και συντάξεις. Από εκεί και πέρα η ΕΠΟ –και εν γένει το ποδόσφαιρο- είναι μια πολύ πλούσια ομοσπονδία και θα έπρεπε στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου να βρει τρόπους ενίσχυσης του ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου. Άλλωστε η διοίκηση της ΕΠΟ είναι άμεσα συνυφασμένη με τις ΕΠΣ καθώς εκλέγεται από εκπροσώπους των ΕΠΣ και όχι των σωματείων.

29. Κύριε Υπουργέ, το ερώτημα που σας απευθύνω είναι για ποιό λόγο εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα,έχουν σταματήσει ή έχουν μειωθεί τα ποσά σε μεγάλο αριθμό, οι επιχορηγήσεις στα Ερασιτεχνικά Σωματεία Καλαθοσφαίρισης, αλλά και η Τακτική επιχορήγηση στην Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης. Πολύ φοβάμαι,πως το επόμενο χρονικό διάστημα, θα είναι αδύνατη η καταβολή του μισθού μας. Σας ευχαριστώ.

ΑΠ: Η δημοσιονομική κρίση που αντιμετωπίζουμε επηρέασε αρνητικά και το ύψος των επιχορηγήσεων από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Κάτι που είναι λογικό, τη στιγμή που κόβονται μισθοί και συντάξεις. Στην περίπτωση του μπάσκετ όμως καταβάλαμε ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε να κρατήσουμε το ύψος της επιχορήγησης της ομοσπονδίας σε υψηλό επίπεδο. Ενδεικτικά οι επιχορηγήσεις της ΓΓΑ τα τελευταία πέντε έτη προς την ομοσπονδία καλαθοσφαίρισης ανήλθαν σε:
2007: 5.272.000 €
2008: 6.000.000 €
2009: 5.800.000 €
2010: 5.500.000 €
2011: 4.900.000 €

30. Τι διαφορετικό μπορούν να κάνουν, ΟΧΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ, οι πολιτικοί που ψηφισαν το μνημόνιο ως μόνη προοπτική διασωσης της χώρας? Ποια τα κίνητρα για το επιχειρείν ουτως ώστε να υπάρξουν νεες θέσεις εργασίας, ποια η προοπτική να κρατήσουμε τα παιδιά μας σε αυτό τον τόπο? Ειμαι μητέρα μόνογονεικης οικογένειας, εργαζομαι, ειμαι φοιτητρια στο ΕΑΠ και η χωρα αυτή με αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ως υπέρπρονομιουχα -μέσα απο μια ακατανόητη φορολογία που εχει θεσπίσει-,που εχω τη τυχη να εργαζομαι και να παίρνω πανω απο το βασικό μισθο, να μεγαλώνω ενα παιδι μόνη μου και να θέλω να δημιουργήσω κάτι καλύτερο στη ζωή μου! Να σταματήσουμε λοιπόν να προσπαθούμε και απλά να επιβιώνουμε, αυτη ειναι η συνταγη σας?

ΑΠ:  Έχετε δίκιο να είστε θυμωμένη με όσα έχουν συμβεί τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Πολλά από τα μέτρα που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση της κρίσης ήταν οριζόντια και έπεσαν επί δικαίων και αδίκων. Και εύλογα ο κόσμος μέμφεται τους πολιτικούς που διαχειρίστηκαν τις τύχες του από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα για όσα του συμβαίνουν. Όμως ούτε οι πολιτικές παρατάξεις είναι όλες ίδιες, ούτε οι πολιτικοί. Στις 6 του Μάη, όμως, οι Έλληνες πολίτες έχουν την ευκαιρία να ξαναδώσουν στην πολιτική τη θέση που της αξίζει και να στείλουν στη Βουλή τις δυνάμεις και τους ανθρώπους εκείνους που θα προτάξουν το κοινό καλό και θα δουλέψουν γι’ αυτό- υπάρχουν και πολλοί νέοι ανάμεσά τους. Η ατομική πρόοδος έρχεται μέσα από τις μικρές νίκες που καταφέρνει κανείς στις προσωπικές μάχες που δίνει, όπως αυτές που περιγράφετε –μεγαλώνετε μόνη σας ένα παιδί, είστε εργαζόμενη, σπουδάζετε. Η συλλογική πρόοδος, μέσα από τη δυνατότητα της πολιτικής να συσπειρώνει τους πολίτες γύρω από κοινούς στόχους και να τους εμπνέει να δουλέψουν για την υλοποίησή τους. Μακάρι η 7η του Μάη να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις και για τα δύο.

31. Κύριε Υπουργέ, καταρχήν συγχαρητήρια γι’ αυτή σας την πρωτοβουλία. Η ερώτηση μου είναι, σε πόσο καιρό υπολογίζετε να έχουμε ανάκαμψη της οικονομίας και έξοδο απο την κρίση?

ΑΠ:  Όσο πιο πολύ συσπειρωθούμε γύρω από μεγάλους εθνικούς στόχους και δουλέψουμε γι’ αυτούς όλοι μαζί -και προσωπικά αυτή τη στιγμή βλέπω δύο προφανείς: τις αλλαγές στο κράτος και τη μάχη κατά της ανεργίας- τόσο πιο γρήγορα θα έρθει και η ανάκαμψη. Τη μοίρα μας την κρατάμε στα χέρια μας. Το πιστεύω βαθιά αυτό.

Ανεργία

32. Θα ήθελα να ρωτήσω τον κ. Γερουλάνο πως αισθάνεται όταν βλέπει ανθρώπους 20,30,40 χρονών με ή χωρις οικογένεια να εγκαταλείπουν την χώρα τους για μια καλύτερη τύχη στο εξωτερικό….και τι θα τους έλεγε;;;;;

ΑΠ: Θα τους έλεγα να μείνουν εδώ και να παλέψουν, παρά τις τεράστιες αντιξοότητες. Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτή τη χώρα πολύ περισσότερα απ’ ό,τι μπορεί καθένας μόνος του.

33. Έχω σπουδάσει ιστορία τέχνης και αρχαιολογία στην Ελλάδα, έκανα μεταπτυχιακό και διδακτορικό στο πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου, έχω δουλέψει εκεί σε ερευνητικά προγράμματα, όπως και στην Ιταλία και στην Αγγλία στα πλέον περίωνυμα ερευνητικά ινστιτούτα του κλάδου μου. Τώρα μετά το πέρας των σπουδών μου ετοιμάζομαι να φύγω ξανά στο εξωτερικό (Γερμανία ή Αμερική) επειδή είμαι δήθεν “overqualified” οι πιο πολλοί αγράμματοι από αυτούς που οι κυβερνήσεις των δύο μεγάλων κομμάτων είχαν διορίσει και οι οποίοι καλούνται ενίοτε να αποφασίσουν για τις τύχες των αιτήσεών μου εντός των συνόρων δεν ξέρουν καν αγγλικά (για γερμανικά δεν το συζητάμε) για να διαβάσουν και να αξιολογήσουν τις δημοσιεύσεις μου. Αδυνατώ δηλαδή να χρησιμοποιήσω την τεχνογνωσία που με τόσο κόπο απέκτησα γιατί πολύ απλά λόγω της μακροχρόνιας απουσίας μου απο την Ελλάδα δεν είμαι συμβατός με το πελατειακό σύστημα που μας κυβερνά. Σίγουρα ανάλογες περιπτώσεις υπάρχουν δεκάδες και θα ήθελα επ’ αυτού το σχόλιο του κυρίου υπουργού.
&
34. Κύριε Γερουλανο, ειμαι 27 ετων και μολις τελειωνω το διδακτορικο στη Βιολογια. Το βιογραφικο μου ειναι ιδιαιτερα πλουσιο για καποιον της ηλικιας μου (τουλαχιστον ετσι μου λενε, εχω τουλαχιστον 12 δημοσιευσεις και 3 διεθνεις και εθνικες υποτροφιες) τι προοπτικες θα εχω αν κατσω στην Ελλαδα; μπορω να προγραμματιζω για ενα μελλον στην Ελλαδα; μεχρι στιγμης ολα ειναι εξαιρετικα απογοητευτικα!
&
35. Είμαι νέος απόφοιτος ΑΕΙ πληροφορικής χωρίς δουλειά , ψάχνω ακατάπαυστα και δεν βρίσκω τίποτα. Είμαι 26 ετών . Ποια είναι η γνώμη σας? Θα πρέπει να μείνω στην Ελλάδα και να ψάχνω και κατά πάσα πιθανότητα να μην βρω και να φτάσω 30 χρονών άνεργος χωρίς προϋπηρεσία ? ή να φύγω στο εξωτερικό και να κυνηγήσω εκεί την τύχη μου?

ΑΠ:  Δυστυχώς πάρα πολλοί νέοι άνθρωποι επιλέγουν δρόμο ανάλογο με τον δικό σας. Κι αυτή η «αιμορραγία» νέων, μορφωμένων και ταλαντούχων ανθρώπων προς το εξωτερικό θα συνεχίζεται όσο οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας δεν συνεργάζονται για να κάνουν τολμηρές μεταρρυθμίσεις όπου χρειάζεται. Το πελατειακό σύστημα έχει γερές ρίζες στην Ελλάδα και δεν θα εκλείψει απ’ τη μια μέρα στην άλλη. Θα το πλήξουμε όμως καίρια ενδυμώνοντας θεσμούς όπως το ΑΣΕΠ και επεκτείνοντας θεσμούς όπως η «Διαύγεια», που περιορίζουν το θλιβερό φαινόμενο των ρουσφετιών. Αλλά και με την περιοδική αξιολόγηση όλου του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολεί το δημόσιο. Και φυσικά την επένδυση στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας –τον Πολιτισμό της, το φυσικό της περιβάλλον και τους ανθρώπους της- ώστε να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας και να περάσουμε από μια οικονομία που απλώς καταναλώνει σε μια κοινωνία που παράγει, δημιουργεί και καινοτομεί.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

36. Εγώ και μεγάλο μέρος των πολιτών πιστεύουμε ότι “τα έχετε κάνει πλακάκια” με τη ΝΔ και ότι είναι προαποφασισμένες κάποιες περικοπές μισθών και κάποιοι επιπλέον φόροι, πράγμα που αρνείστε και εσείς ότι θα κάνετε και η ΝΔ.

ΑΠ: Ούτε είμαστε όλοι ίδιοι, ούτε τίθεται ζήτημα συμφωνιών «κάτω απ’ το τραπέζι». Καθένας έχει καταθέσει το πρόγραμμά του για την έξοδο απ’ την κρίση και με βάση αυτό οι πολίτες θα κρίνουν και θα επιλέξουν ποιος πρέπει να έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων στις 7 του Μάη. Ελπίζω με σύμβουλο την ελπίδα και όχι τον θυμό.

37. Η κυβέρνηση τεχνοκρατών στο στυλ Παπαδήμου είναι αυτό που θα πρέπει να περιμένουμε την επόμενη τον εκλογών; Οι ιδεολογικές διαφορές μεταξύ Πασοκ και ΝΔ θα χαθούνε για το “καλό” της πατρίδας την επόμενη μέρα; Θα πορευτείτε μαζί με την ΝΔ για την διάσωση της χώρας;

ΑΠ: Η απάντηση που θα δοθεί την Κυριακή θα πρέπει να είναι πολιτική. Και, για να είμαι ειλικρινής, προσωπικά θεωρώ ότι μια συνεργασία ΠΑ.ΣΟ.Κ. με άλλα κόμματα της Αριστεράς θα ήταν καλύτερη για τον τόπο –αρκεί να καταλάβουν το λάθος τους να καθορίζουν τη συνολική πολιτική τους πρόταση με βάση την αντίδρασή τους στο μνημόνιο. Υπάρχουν πολλά που μας ενώνουν πέρα από τα όρια του μνημονίου και μπορούμε να καταρτίσουμε με βάση αυτά προγραμματικές συμφωνίες.

38. Τι πρέπει να γίνει για να καταργηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών; Έχουν έρθει τα πάνω κάτω, πράγματα που ήταν αδιανόητα πριν λίγα χρόνια έχουν γίνει (μειώσεις μισθών-συντάξεων) αλλά μερικά δεν αλλάζουν ΠΟΤΕ. Δεν μου φτάνει να μου πείτε ότι εσείς συμφωνείτε. Το περίεργο είναι ότι ΟΛΟΙ συμφωνούν αλλά ο άθλιος αυτός νόμος ΔΕΝ καταργείται. Μήπως τελικά το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι;

ΑΠ: Υπάρχει δυστυχώς συνταγματική ρύθμιση που πρέπει να αλλάξει στην προσεχή συνταγματική αναθεώρηση. Κανείς υπουργός δεν πρέπει να οχυρώνεται πίσω από νομικά τείχη για να αποφεύγει τον έλεγχο και τη λογοδοσία. Όσο δεν γίνονται πράγματα προς την κατεύθυνση της αύξησης της διαφάνειας στον τρόπο λειτουργίας του πολιτικού συστήματος, τόσο θα δηλητηριάζεται η σχέση πολιτικών-πολιτών αλλά και πολιτικής-πολιτών.