ΔΤ – Το δικό μας σχέδιο χτίζει μια «Πατριωτική Οικονομία»
Ομιλία του Παύλου Γερουλάνου στην Ολομέλεια τής Βουλής, στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό 2024
Στους στόχους που θα έθετε το σχέδιο τού ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, εστίασε στην ομιλία του, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό τού 2024, ο Ειδικός Εισηγητής τού ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Α’ Αθήνας, Παύλος Γερουλάνος.
Ο Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομίας τού κόμματος, αφού περιέγραψε τις δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν, σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, τόνισε πως απαιτείται «ένας Προϋπολογισμός ανατροπών, πραγματικών, προοδευτικών, μεταρρυθμίσεων που αλλάζουν, ριζικά, το παραγωγικό μοντέλο τής χώρας» δηλαδή: «Έναν Προϋπολογισμό που θα χτίσει μια, πραγματικά, «πατριωτική οικονομία».
Μιλώντας για τον Προϋπολογισμό τής Κυβέρνησης, τον χαρακτήρισε «business as usual» λέγοντας πως η Κυβέρνηση κινείται σε χαλαρό κλίμα: «Ίσως, διότι είναι χαρούμενοι για την επενδυτική βαθμίδα ή την πολιτική τους κυριαρχία, που αγνοούν ότι, αν συνεχίσουμε έτσι, πλέουμε με μαθηματική ακρίβεια προς ένα παγόβουνο».
Εξηγώντας τον όρο «Πατριωτική Οικονομία», ο κ. Γερουλάνος ανέλυσε παραδείγματα τομέων στους οποίους η Ελλάδα θα μπορούσε, εστιάζοντας σε αυτούς, να διαπρέψει:
«Τι σημαίνει «πατριωτική οικονομία»; Σημαίνει, μια οικονομία που δημιουργεί αγορές. Ενεργά. Νέες αγορές για προϊόντα μας στο εξωτερικό. Νέες αγορές για υπηρεσίες μας, εντός των συνόρων, που θα τραβήξουν πελατεία από την παγκόσμια αγορά. Μια οικονομία που επενδύει στα συγκριτικά πλεονεκτήματα τής χώρας, όχι μόνο με βάση το ΑΕΠ, αλλά με βάση τον πληθυσμό που ασχολείται με συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα.
Για παράδειγμα, το ΑΕΠ τής αγροτικής παραγωγής αφορά 3% τού συνολικού ΑΕΠ, ενώ απασχολεί και δημιουργεί πλούτο για το 10% τού πληθυσμού μας.
Έξι ελληνικά προϊόντα έχουν βρει τον δρόμο τους προς τα καλύτερα ράφια και τα καλύτερα εστιατόρια τού κόσμου. Πόσο δύσκολο είναι να προωθήσουμε άλλα 10 προϊόντα τής ελληνικής γης σε αυτά τα ράφια και εστιατόρια; Πολύ εύκολο. Αν το συγκρίνεις με μερικά χρόνια πριν, που τέτοια θέση δεν είχε κανένα ελληνικό προϊόν.
Πόσο δύσκολο είναι να εφαρμόσουμε σε Περιφέρειες όπως Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία, Στερεά και Πελοπόννησο, που σήμερα «πουλούν» τους εαυτούς τους ως φθηνά ελληνικά νησιά, προγράμματα ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως ο τουρισμός περιπέτειας, ο τουρισμός ευεξίας ή ο ιατρικός τουρισμός; Καθόλου δύσκολο, διότι σήμερα η Ελλάδα είναι brand.
Είναι άλλο να ξεκινάς από το μηδέν και άλλο να έχεις έναν δυνατό κορμό και να χτίζεις τα κλαδιά. Και μιλούμε για μερικές από τις φτωχότερες περιοχές τής Ευρώπης. Όπου μικρές επιτυχίες κάνουν μεγάλη διαφορά για κοινωνικές ομάδες που, σήμερα, υποφέρουν.
Με λίγα λόγια, «πατριωτική οικονομία», είναι μια οικονομία που σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα ανάδειξης των πλεονεκτημάτων τής Ελλάδας και δεν μιμείται αβίαστα εξωγενή πρότυπα».
«Μια τέτοια επιθετική πολιτική υπέρ τής ελληνικής οικονομίας, χρειάζεται διοικητικές μεταρρυθμίσεις. Η ψηφιοποίηση δεν φτάνει», υπογράμμισε ο Παύλος Γερουλάνος υπογραμμίζοντας πως: «Χρειάζεται γενναία αποσυγκέντρωση τής εξουσίας που θα δημιουργήσει ανταγωνισμό, μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών εντός Ελλάδας», φέρνοντας παραδείγματα των μεταρρυθμίσεων που χρειάζεται η χώρα για να το πετύχει:
«Χρειάζεται να ενισχυθούν και να πιεστούν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα τοπικά Πανεπιστήμια, τα Επιμελητήρια, οι Συνεταιρισμοί, οι συνδικαλιστικοί φορείς επιχειρήσεων και εργαζομένων, να συνεργάζονται για να δημιουργήσουν τοπικά προγράμματα ανάπτυξης.
Χρειάζεται ένα νέο σύστημα λογοδοσίας, για να μην καταλήξουν οι φορείς αυτοί, σε παθογένειες κατ’εικόνα και καθ’ομοίωση τού κεντρικού πολιτικού συστήματος.
Χρειάζονται, επίσης, νέα χρηματοπιστωτικά εργαλεία, παράλληλα τού τραπεζικού συστήματος, όπως τις Περιφερειακές Χρηματοοικονομικές Δομές που έχουμε προτείνει, μέσω του ΕΣΠΑ».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Βουλευτής Α’ Αθήνας, τόνισε πως τώρα είναι η ώρα η χώρα να σχεδιάσει και να υλοποιήσει, νηφάλια, το σήμερα και το αύριο, χτίζοντας εμπιστοσύνη, όχι μόνο με τους εταίρους μας, αλλά και μεταξύ των κοινωνικών ομάδων εντός τής Ελλάδας. Διότι, αν δεν γίνει αυτό, το οικοδόμημα θα καταρρεύσει, και αυτό είναι κάτι που δεν αξίζει ούτε στη χώρα, ούτε στον λαό της.
«Το δικό μας σχέδιο, λέει: «Κοινωνία, τώρα είναι η ώρα σου». Τώρα, είναι η ώρα να το πάρουμε αλλιώς. Να κοιτάξουμε με τα μάτια, προσηλωμένα, στο σήμερα και το αύριο τής πατρίδας μας. Να δούμε τη χώρα όχι για αυτό που είναι, αλλά για όλα αυτά που μπορεί να είναι. Αυτό απαιτούν οι καιροί και εμείς θα είμαστε έτοιμοι για την ώρα που θα μας εμπιστευτούν οι πολίτες αυτής τής χώρας».