Αποξήλωση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων στη Μαραθώνια Διαδρομή
Τη διαδικασία αποξήλωσης των υπαίθριων διαφημιστικών πινακίδων στη Λεωφόρο Μαραθώνος, παρακολούθησε σήμερα το πρωί ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, με τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκο Σηφουνάκη. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ζήτησε να συμπεριληφθεί και η Μαραθώνια Διαδρομή στο πρόγραμμα αποξήλωσης παράνομων διαφημιστικών πινακίδων που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στην […]
Τη διαδικασία αποξήλωσης των υπαίθριων διαφημιστικών πινακίδων στη Λεωφόρο Μαραθώνος, παρακολούθησε σήμερα το πρωί ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, με τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκο Σηφουνάκη.
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ζήτησε να συμπεριληφθεί και η Μαραθώνια Διαδρομή στο πρόγραμμα αποξήλωσης παράνομων διαφημιστικών πινακίδων που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στην Αττική, προκειμένου να αναβαθμισθεί η αισθητική της διαδρομής που θα διανύσουν στις 31 Οκτωβρίου 20.000 μαραθωνοδρόμοι από ολόκληρο τον κόσμο.
Ο Μαραθώνιος του 2010 αποκτά διάσταση σημαντικού αθλητικού πολιτιστικού αλλά και τουριστικού γεγονότος με αφορμή τη συμπλήρωση 2.500 χρόνων από τη Μάχη του Μαραθώνα. Στόχος είναι ο Κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας να παραμείνει διαχρονικά ένα γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας με δυνατότητα προσέλκυσης χιλιάδων επενδυτών.
Ο κ Γερουλάνος σε δηλώσεις του επεσήμανε τη διπλή σημασία που είχε η σημερινή δράση, για τον πολιτισμό:
«Είναι πολλά τα Υπουργεία που συνεργάζονται στο πρόγραμμα αποξήλωσης των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων, το οποίο έχει ξεκινήσει εδώ και πάρα πολύ καιρό. Αυτό το οποίο κάναμε εμείς ως Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού είναι να προσθέσουμε τη Μαραθώνια Διαδρομή. Κι αυτό το κάναμε διότι από την πρώτη στιγμή θέσαμε δύο στόχους: Πρώτον την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του πολίτη και δεύτερον την αξιοποίηση όλου του πλούτου που η Ελλάδα έχει να δώσει, της ιστορικής μας κληρονομιάς και της φύσης.
Η Μαραθώνια Διαδρομή θα έπρεπε να έχει αξιοποιηθεί πολύ καλύτερα όλα αυτά τα χρόνια, όπως και η Ακαδημία Πλάτωνος. Με το να βγάλουμε τις πινακίδες από τη διαδρομή, κάνουμε ένα βήμα ακόμα προς την ανάδειξη του πλούτου μας.
Αυτή η χρονιά είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διότι έχουν περάσει 2.500 χρόνια από τη μάχη του Μαραθώνα κι έτσι είναι μία διαδρομή, στην οποία πάρα πολλοί δρομείς, μαραθωνοδρόμοι, θέλουν να τρέξουν. Η πραγματικότητα είναι ότι έχουν ήδη κλείσει οι συμμετοχές, διότι μπορεί να έχουμε μόνο 20.000 δρομείς φέτος, αλλά είναι μία ευκαιρία να αναδείξουμε την κλασική διαδρομή του Μαραθωνίου ως μία διαδρομή την οποία όλοι οι μαραθωνοδρόμοι θέλουν να τρέξουν.
Είναι μία πρωτοβουλία της Πολιτείας. Αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό γύρω από αυτό το γεγονός να συστρατευθούν όλες οι δυνάμεις, καθώς και οι μικρές επιχειρήσεις που βρίσκονται σ’ αυτή τη διαδρομή και να συμμετέχουν κατεβάζοντας τις δικές τους πινακίδες ή τουλάχιστον συμμαζεύοντάς τις έτσι, ώστε να αναδειχθεί η διαδρομή.»
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης δήλωσε: “Όπως βλέπετε ο προγραμματισμός τηρείται και η προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από δυόμισι μήνες συνεχίζεται και σήμερα στη Μαραθώνια Διαδρομή. Ήδη στο σύνολο έχουν αποξηλωθεί περίπου 583 πινακίδες. Ταυτόχρονα όμως έχει ξεκινήσει και η διαδικασία της επιβολής των προστίμων και στις διαφημιζόμενες εταιρείες και στους διαφημιστές. Κι αυτή είναι μία απαρέγκλιτη θέση και απόφασή μας. Διότι πρώτον γίνονται πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες, πέρα από την αστική ευθύνη, και επιπρόσθετα εκείνο το οποίο θέλουμε είναι να καθαρίσει η πόλη και οι πόλεις της Ελλάδας οι οποίες, δυστυχώς, έχουν ένα χαρακτήρα που δεν ταιριάζει ούτε στο τοπίο ούτε στην ιστορία μας και από την άλλη πλευρά για λόγους ασφάλειας και που έχουν να κάνουν κυρίως με την οδική ασφάλεια. Θα είμαστε λοιπόν άτεγκτοι, θα προχωρήσει το πρόγραμμα. Ήδη στο ΕΣΠΑ εντάσσεται ένα συγκεκριμένο οργανόγραμμα και με συγκεκριμένες πιστώσεις. Δηλαδή ένα κονδύλι με το οποίο στη διάρκεια του ΕΣΠΑ μέχρι το 2013 θα υπάρξει η μέριμνα για ένα μεγάλο έργο. Με ευθύνη της πολιτείας και σε συνεργασία της κεντρικής κυβέρνησης, των περιφερειών και βεβαίως και των δήμων να τελειώσει αυτή η ασχήμια που επικρατεί δυστυχώς στις πόλεις και επεκτείνεται και στην ύπαιθρο, κυρίως ένθεν κακείθεν των μεγάλων αρτηριών αλλά και των μικρών και που επαναλαμβάνω έχουν την ευθύνη για πάρα πολλά από τα θανατηφόρα ατυχήματα που γίνονται στη χώρα μας.”